Pracując w biurze często zastanawiamy się, czy wypada coś ubrać, czy nie. Jeśli pracujesz w start-upie lub małej firmie, to prawdopodobnie możesz ubierać się wedle uznania, chociaż oczywiście i tutaj obowiązują pewne reguły. Zastanawiasz się, czym się kierować przy wyborze stroju do pracy? Przeczytaj poniższe wskazówki.
Przede wszystkim – estetyka
Pamiętaj, aby Twój strój był zawsze czysty. Zdecydowanie nie wygląda to dobrze, gdy podchodzi do Ciebie szef, czy współpracownik i mówi, że masz wielką plamę na bluzce lub spodniach. Warto przejrzeć dokładnie ubranie, w którym mamy zamiar pojawić się w biurze i sprawdzić, czy nie ma żadnych plam, czy dziur. Ważne jest także, aby strój był wyprasowany – szczególnie w przypadku eleganckich ubrań, jak koszule, czy materiałowe spodnie. Pogniecione ubrania wyglądają szczególnie niechlujnie. Dobrze jest także zwrócić uwagę na dobór ubrania tak, aby stanowił zgraną całość.
Kolory są ważne
W przypadku wyboru stylizacji do biura, warto zwrócić uwagę na jedną ważną rzecz – kolory powinny być stonowane, najlepiej w naturalnych, pastelowych odcieniach. Powinniśmy unikać noszenia do pracy ubrań krzykliwych o zbyt intensywnych barwach. Nie przeszkadza to w dodatkach – mogą być nieco wyróżniające się w stroju, jednakże w przypadku samego ubrania – powinniśmy kierować się minimalizmem i elegancją.
Skromność
Do pracy powinniśmy ubierać się z zachowaniem umiaru i rozsądku. Zdecydowanie odpadają głębokie dekolty oraz krótkie spódnice. W przypadku tych ostatnich, podczas siadania na krześle odkryjesz całą długość swoich ud – nie wygląda to profesjonalnie w miejscu pracy i zdecydowanie ujmuje kompetencji. Nadmierne eksponowanie ciała w pracy może sprawić, że inni będą Cię postrzegać jako osobę, która manipuluje swoim wyglądem. Oczywiście ubieranie się w worek lub wielkie, powłóczyste swetry również nie jest dobrym rozwiązaniem, ze względu na estetykę. Ważne, by ubierać się w stylizacje dopasowane do naszego rozmiaru, aby czuć się w nich dobrze i swobodnie.
Umiar
W przypadku dodatków do stylizacji do biura warto zachować umiar. Doskonałym rozwiązaniem jest np. broszka lub drobne kolczyki i delikatny wisiorek. Zdecydowanie ważnym elementem stroju jest także torebka – powinna być dobrana zarówno do miejsca pracy, jak i do piastowanego stanowiska. Istotne jest także, aby torebka miała dużo miejsca – na laptopa, dokumenty i inne potrzebne na co dzień rzeczy. Warto dobrać odpowiednią torebkę do pracy oraz pasujące do całej stylizacji dodatki.
Buty
Przede wszystkim – powinny być wygodne. W końcu często musisz w nich przesiedzieć 8 godzin i wykonywać też inne obowiązki, typu prezentacje, spotkania biznesowe. Ważne, żeby miały zakryte palce i piętę. W miarę możliwości powinny być także minimalistyczne i nie zawierać żadnych ozdób.
Sukienka, garnitur, czy dżinsy?
Zależnie od miejsca pracy oraz obowiązujących zasad możesz ubierać się różnie. W małych firmach i start-upach strój jest dowolny i możesz zakładać jeansy, sukienkę lub elegancki garnitur. Pamiętaj jednak przy tym o powyższych zasadach, aby wyglądać schludnie, czysto i oraz z dużą dozą profesjonalizmu.
W przypadku firm, w których obowiązuje pewnego rodzaju dress-code, lub po prostu wymaga się elegancji, dobrym wyborem będzie sukienka – nie powinna ona być wyzywająca, ani krzykliwa. Neonowe kolory możesz nosić po pracy – w biurze niestety nie będą one zbyt dobrze odbierane. Najlepsza sukienka to taka, która będzie wyglądać skromnie oraz schludnie – jej siła będzie polegała na stonowanym kolorze i prostym fasonie. Dobrze jest dobrać do niej delikatne kolczyki i łańcuszek.
Warto także zwrócić uwagę na proste i eleganckie garnitury dla kobiet, które sprawdzają się właściwie w każdym miejscu pracy. Łączą ze sobą klasykę z nowoczesnością. Świetnie będą wyglądać w innych, żywszych kolorach, niż czarny i granatowy oraz w zestawieniu z butami na grubym i wysokim obcasie.
Ubiór do pracy to nie lada wyzwanie, szczególnie, jeśli zaczynasz nową pracę i nie wiesz, jak się ubrać. Postaw wtedy na kilka wymienionych wyżej zasad, a z pewnością zachwycisz wszystkich swoim profesjonalizmem i doborem stroju.