Mięso, mleko, jaja, sery? Poznaj zamienniki wegańskie

 

Wyobrażenie przejścia na dietę roślinną może wydawać się bardzo trudne. Jak się jednak okazuje jest prostsze niż się wydaje. Weganie opanowali tajniki diety roślinnej do perfekcji.

Banalne rozwiązania, jakie znajdziemy w diecie roślinnej, idealnie zastąpią nam produkty pochodzenia zwierzęcego. Ponadto będą zdrowsze i mogą okazać się niezawodne w kuchennych wojażach. Niektóre mogą nawet zaskoczyć.

Mięso
Stereotypowo większość uznaje mięso za najcenniejsze źródło białka. Nic bardziej mylnego, to rośliny strączkowe dostarczają go więcej. Soja, soczewica, groch oraz fasola – te składniki pozwolą uzupełnić brakujące białko. Ponadto to one zawierają większą ilość witaminy B, fosforu, magnezu, potasu czy żelaza.

 

 źródło: zostanwege.pl


Mleko
Picie mleka niekoniecznie musi być zdrowe. Wiele osób zmaga się z nietolerancją laktozy lub alergią na białka mleka. Jego zastąpienie to naprawdę prosta sprawa. Jak się okazuje, dieta roślinna znalazła pełnowartościowy zamiennik jakim jest mleko sojowe. Oprócz tego warto korzystać również z mleka kokosowego, sezamowego, ryżowego, owsianego czy mleka migdałowego, które można nawet przygotować samemu:

 

 źródło: Viva!Akcja dla zwierząt


Jaja
Zastąpienie jaj też nie jest trudne. Naprzeciw wychodzi wegański ser, tofu, który jest idealnym łącznikiem prostych dań. Oprócz tego owoce, które zawierają sporą ilość pektyny (a są to m.in. jabłko, banan) również godnie zastąpią popularne jajko. Więcej zamienników w tabeli poniżej:

 

źródło: truetastehunters.com

 

Ser
Tofu sprawdzi się idealnie jako zamiennik sera. W sklepach łatwo dostępne są jego rodzaje, np. tofu wędzone zastąpi ci ser góralski. Zamiast sera białego lub mozzarelli – tofu naturalne. Innym rozwiązaniem są też płatki drożdżowe, które sprawdzą się w każdym daniu, na pizzy, zapiekance czy na makaronie. Twaróg również łatwo można zamienić na roślinny odpowiednik. Wystarczy zostawić do namoczenia przez całą noc orzechy nerkowca, a następnie je zblendować i tak uzyskamy wegański twaróg. Alternatywą dla parmezanu natomiast będą starte migdały.

 

 

Jogurty
Sycące mleko kokosowe to alternatywa dla jogurtów. Ich gęsta konsystencja oraz smak, który urozmaicić możesz dodając mieszankę owoców, w naturalny sposób pozwolą ci zastąpić ten popularny mleczny produkt.

 

 

Masło
Zamiast masła w kuchni sprawdzi się dobrze oliwa z oliwek. A na kanapki idealnym smarowidłem będzie awokado, które bogate jest m.in. w witaminę E. Oprócz tego z pieczywem (i nie tylko) dobrze komponuje się również olej kokosowy (który ma wiele właściwości zdrowotnych, sprawdź w oddzielnym artykule jakich).

 

 

Majonez
Może komuś wydać się to dziwne, ale majonez w wersji wegańskiej smakuje identycznie, jak ten doskonale nam znany. Wystarczy wykorzystać do tego tak banalny produkt jak kasza jaglana!

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska