Pomysły na wegańskie śniadania

 

Rozpoczęcie dnia dobrym humorem to połowa sukcesu. Drugą ważną sprawą jest pierwszy posiłek. Okazuje się, że śniadania w wersji roślinnej są bardzo urozmaicone i pełnowartościowe, a przy tym pięknie się prezentują.  

Koniec z nudą na talerzu – śniadanie w wersji roślinnej to gwarancja urozmaicenia i wartościowego pożywienia. Pierwszy posiłek napędza organizm do działania tuż po przebudzeniu. Wiele osób łączy weganizm z czymś trudnym i pełnym wyrzeczeń. Nic bardziej mylnego, wystarczą proste triki, kilka zamienników i posiłki w wersji roślinnej są nie tylko pożywne, ale też cieszą oko. Pomysłów jest mnóstwo, a oto kilka z nich:

Zobacz także: Dlaczego weganie nie jedzą zwierząt

1. Omlet wegański

Do jego wykonania nie potrzebujesz jajek – wystarczy, że użyjesz składników takich jak: mąka z ciecierzycy, płatki drożdżowe i tofu. Taki omlet możesz zrobić w wersji słodkiej lub wytrawnej. Śniadanie w tej wersji z pewnością nie będzie nudne. Takie urozmaicenie w zdrowej wersji nie tylko Cię nasyci, ale doda energii na cały dzień!

 Zdjęcie: instagram.com/szczawmirabelki

 

2. Owsianka i jaglanka na śniadanie
Najlepszym i szybkim sposobem na śniadanie roślinne jest owsianka lub jaglanka. Tę pierwszą możemy zjadać w pieczonej postaci. A także zalaną roślinnym mlekiem lub ze zblendowanymi lub pokrojonymi owocami. Dodatkowo pestki, orzechy i pożywne śniadanie gotowe. Jaglanka to również idealny wybór na rozpoczęcie dnia. Przygotowanie takiego śniadania jest banalnie proste – wystarczy ugotować kaszę i połączyć ją z tym co lubimy najbardziej. Banany, maliny i inne owoce, a także pestki, orzechy, suszone owoce, przyprawy. Owsianka i jaglanka to sposób na kolorowe, smaczne i pożywne śniadanie.

 Zdjęcie: instagram.com/jadlonomia

 

Zobacz także: Dlaczego warto jeść śniadanie

 

3. Wegańskie kanapki na śniadanie
Jeśli nie mamy pomysłu na posiłek najczęściej przygotowujemy właśnie kanapki. To one są tradycyjnym wyborem każdego z nas o różnej porze dnia. Śniadanie w wersji roślinnej z kanapkami może być oryginalnym i smacznym posiłkiem. Oprócz warzyw warto urozmaicić je pełnowartościowymi smarowidłami. Polecamy wegański smalec, paprykarz wegański, wszelkiego rodzaju humusy, wegański twarożek, pastę fasolową, pastę „bezjajeczną” i wiele innych. Takie wegańskie smarowidła na pieczywo to gwarancja idealnego zdrowego śniadania.  

 Zdjęcie: instagram.com/jadlonomia

 

4. Wegańskie pancakes
Wegańskie naleśniki w wersji amerykańskiej to gratka dla fanów słodkich śniadań. Zamiast jajek dodajmy banana i mąkę z ciecierzycy, a mleko zwykłe zastępujemy roślinnym. Banalne rozwiązanie i jeszcze prostsze przygotowanie. Pancakes w wersji wegańskiej można smakować z masłem orzechowym, polać je ulubionym syropem, czy dodać owoce.

 Zdjęcie: www.pexels.com


Zobacz także: Produkty, które nie są wegańskie, a za takie uchodzą

 

5. Tofucznica
Tofucznica to rozwiązanie dla osób tęskniących za smakiem jajecznicy. Wegański odpowiednik tego tradycyjnego dania zastępujemy tofu i czarną solą. Efekt to zdrowa i pożywna jajecznica wegańska. W niczym nie odbiegająca smakiem od tej zwykłej wersji.

 Zdjęcie: instagram.com/roslinniejemy


To jak zaczynasz dzień ma wpływ na jego przebieg. Dlatego że zdrowe śniadanie w wersji roślinnej z pewnością postawi Cię na nogi i pozwoli cieszyć się energią przez resztę dnia.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska