Masz łamliwe paznokcie? Sprawdź, jak sobie z tym poradzić!

01/02/2019

 

Każda z nas marzy o twardych i odpornych na uszkodzenia paznokciach. Wszak zadbane płytki oraz dłonie to wizytówka kobiety. Niemniej bardzo wiele osób skarży się na to, że ich paznokciom daleko do ideału: rozdwajają się, są kruche, łamliwe i nijak nie da rady ich zapuścić na więcej niż kilka milimetrów. Jeśli masz ten sam problem, to przeczytaj poniższy artykuł!

Ten paznokciowy problem jest rzeczą dość powszechną. Na twardość płytki paznokciowej wpływa wiele czynników – zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Czy myjesz naczynia bez użycia rękawiczek? Stosujesz inne detergenty bez żadnego zabezpieczenia? Czy piłujesz swoje paznokcie metalowym pilnikiem? Często chodzisz do kosmetyczki na „hybrydy” bądź „żele”? Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałaś twierdząco, to wiedz, że w ten sposób osłabiasz swoje paznokcie. Na ich złą kondycję wpływa znacząco również dieta – o tym jednak za chwilę. 

Fotografia: pexels.com

 

Warto przy okazji zaznaczyć, że na pewne czynniki nie mamy wpływu. Do nich zaliczyć należy między innymi przebyte bądź trwające problemy ze zdrowiem (choroby o podłożu hormonalnym, grzybica, łuszczyca), złe przyswajanie minerałów, kwestie genetyczne. Wszelkie inne nieprawidłowości można skorygować odpowiednią pielęgnacją, właściwą dietą, uzupełnianiem niedoborów.

 

Zobacz także: Jak zregenerować paznokcie po manicure hybrydowym?

 

Fotografia: pixabay.com

 

Jak radzić sobie z łamliwymi paznokciami? Oto krótka ściąga dla ciebie:

– pielęgnuj płytki i skórki: nawilżaj kremami i olejkami, chroń przed chemicznymi środkami, odpowiednio piłuj i dbaj o właściwy manicure hybrydowy i żelowy. Równie pomocne okazują się babcine sposoby, na przykład maczanie paznokci w ciepłej wodzie z dodatkiem octu w proporcji 1:1 przez 20 minut;

 

– odżywiaj się racjonalnie: sięgaj po produkty bogate w magnez (figi, fasola, soczewica, soja, ciecierzyca, orzechy, pomidory, otręby pszenne, natka pietruszki, brokuły, jarmuż, brukselka, tofu, sezam, pestki dyni, pieczarki oraz kakao, które uzupełnia aż 17% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek!), cynk (mięso wołowe, ostrygi, małże, migdały, zielony groszek, sardynki z puszki, chleb żytni razowy), wapń (karob, mak, nasiona chia, rukola, cykoria, mleko, parmezan), witaminy z grupy B (kasza gryczana, wątróbka, orzechy włoskie, tłuste ryby, grzyby, ziemniaki), witaminę A oraz E (czarne jagody, brzoskwinia, morela, marchewka, czerwona papryka, kapusta pekińska, orzechy laskowe), witaminę C (cytryny, papryka żółta, czarna porzeczka, kiwi, truskawki, mango, mandarynka, pomarańcza), krzem (skórki owoców, szczypiorek, ziarna zbóż, płatki owsiane).

 

Najważniejsza jednak jest biotyna, o której zapewne słyszałaś z reklam różnych specyfików, kosmetyków. Biotyna to nic innego jak witamina B7 (H), związek organiczny rozpuszczalny w wodzie, który odgrywa istotną rolę w zachowaniu zdrowej, promiennej skóry, mocnych włosów i właśnie twardych paznokci. Jeśli twoja skóra wydaje się przesuszona, włosy matowe a paznokcie kruche oraz łamliwe, to być może masz problem z niedoborem tego ważnego pierwiastka. Spróbuj więc jadać częściej jajka, tuńczyk, mięso wieprzowe, drób, sery, drożdże, banany, ciemny ryż, kukurydzę, kalafior;

 

– pij wywary i herbatki ziołowe: świetnie sprawdzą się napary ze skrzypu, liści pokrzywy, rdestu ptasiego. Należy jednak pamiętać o tym, by dość długo je parzyć, szczególnie rdest, ponieważ wszystkie zawarte w tych roślinach wartościowe składniki są trudno rozpuszczalne w wodzie;

 

– możesz również sięgnąć po różnego rodzaju suplementy diety: tabletki, olejki bądź produkty apteczne: kremy, odżywki.

Jeśli pomimo starań, każdy z tych sposobów okaże się nieskuteczny, warto wybrać się do lekarza specjalisty, który najprawdopodobniej zleci potrzebne badania i oceni, jaki jest problem.

 

Zobacz także: Jedz pięknie, a będziesz piękna każdego dnia

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska