5 pomysłów na szybkie i zdrowe drugie śniadanie

 

Ludzie często tłumaczą się, że nie mają czasu na zdrowe odżywianie. Nikomu nie chce się wstawać o szóstej rano, żeby szykować sobie wymyślne koktajle, a kanapka przygotowana dzień wcześniej nie smakuje świeżo. O wiele prostszą opcją jest kupienie kanapki z sosami w barze obok pracy. Nic bardziej mylnego.

Zapewne doskonale wiecie, że w tych wszystkich kanapkach i sałatkach jest pełno chemii i różnych ulepszaczy. Do tego cena takiej kanapki przekracza mocno koszt jej produkcji, a co za tym idzie mało kto z nas może sobie pozwolić na takie „rarytasy” każdego dnia. Podpowiem Wam kilka pomysłów na posiłki do pracy, których pozazdrości Wam pół firmy, będą niezwykle zdrowe i pożywne i nie wymagają dużych nakładów czasowych w przygotowaniu. Każdy przepis podany jest na jedną porcję.

 

Zobacz także: Placki z cukinii. Przepis na zdrowe i niskokaloryczne danie z cukinii

 

Sałatka z bulgurem, kurczakiem i rukolą – przygotowanie ok. 20 minut

 

Potrzebujesz: ½ woreczka kaszy bulgur, ½ piersi z kurczaka, garść rukoli, ½ kulki mozzarelli, ulubiony sos sałatkowy

Kaszę gotujemy. Po jej ostudzeniu wsypujemy ją do pudełka na lunch. Na wierzchu układamy umytą rukolę. Pierś z kurczaka kroimy w kostkę i grillujemy na patelni grillowej lub w piekarniku. Również studzimy i wsypujemy do pudełka. Na końcu w kostkę kroimy mozzarellę. Taką mieszankę możesz śmiało włożyć do lodówki, a rano tylko polać sosem i zabrać ze sobą do pracy.

 

Pasta z tuńczyka – przygotowanie ok. 15 minut

 

Potrzebujesz: 30 g tuńczyka w sosie własnym, jajko, sól i pieprz

Tuńczyka odcedzamy. Jajko gotujemy na twardo. Obieramy i kroimy w kostkę. Mieszamy jajko z tuńczykiem tak, żeby utworzyła nam się pasta. Na końcu doprawiamy do smaku. Idealnie smakuje w połączeniu z pomidorami. Możesz ją zabrać samą lub posmarować nią bułkę. Mi najbardziej smakuje na ciepłej grzance, więc jeżeli masz taką możliwość – koniecznie wypróbuj.

 

Twarożek z awokado, kiełkami i pomidorkami – przygotowanie ok. 10 minut

 

Potrzebujesz: ½ opakowania chudego twarogu, ½ małego awokado, ok. 5 pomidorków koktajlowych, szczypta kiełków rzodkiewki, sól i pieprz

Twaróg przekładamy do miseczki lub pudełka na lunch. Do niego dorzucamy pokrojone w kostkę awokado, które nada mu maślanego smaku. Pomidorki przekrawamy na pół i wrzucamy. Na wierzch wsypujemy kiełki. Wszystko razem możemy zostawić tak poukładane lub wymieszać, żeby przeszło smakiem. Tutaj również masz dwie opcje do zjedzenia: sam twaróg lub z pieczywem.

 

Zobacz także: Przepis na syty i zdrowy lunch – tortilla ziemniaczana z łososiem

 

Sałatka z grillowanej marchewki – przygotowanie ok. 15 minut

 

Potrzebujesz: garść różnych sałat (najlepiej mix), 2 większe marchewki, ¼ opakowania sera feta, sos sojowy, olej sezamowy, imbir

Tutaj przygotowanie jest trochę bardziej skomplikowane. Marchewki trzeba zamarynować, więc możesz to zrobić wieczór wcześniej i wszystko przygotować rano. Przejdźmy zatem do marynowania. Marchewki obierz i pokrój w cienkie plastry. Wsyp je do głębokiego talerza lub miski, zalej sosem sojowym, posyp delikatnie imbirem i wymieszaj. Możesz też wcześniej pokroić sobie fetę, żeby na drugi dzień tylko wsypać składniki. Szykując box, rozpocznij od rozłożenia sałaty. Do tego z boku możesz wsypać pokrojoną fetę. Marchewkę grillujemy na patelni grillowej lub podpiekamy w piekarniku, aż zmięknie – jednak nie będzie ona miękka jak po gotowaniu, więc musisz się przygotować na mocno chrupiącą przekąskę. Przygotowaną marchewkę przekładamy do pudełka i całość polewamy olejem sezamowym.

 

Sałatka owocowa – przygotowanie ok. 10 minut

 

Potrzebujesz: ulubione owoce

Tutaj sprawa jest indywidualna, bo każdy z nas lubi co innego, ale nic tak nie dodaje energii i endorfin jak porządna porcja owoców. Niektórzy wolą w wersji klasycznej, inni w koktajlu – masz dowolność – ważne, żebyś był zadowolony i najedzony. Ja postawiłam na jabłka, brzoskwinie, winogrona i owoce sezonowe, które uwielbiam i o których nigdy nie zapominam – borówki i maliny. Możesz je pokroić w sałatkę lub po prostu zabrać w całości, choć wtedy trudniej o ich połączenie. Przede wszystkim naciesz oko i kubki smakowe.  

 

Zobacz także: Zdrowe śniadania przez cały tydzień!

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska