Pomysły na pożywne śniadania do szkoły i pracy

 

Szybka, poranna kawa, chleb wyciągnięty prosto z tostera, plasterek sera żółtego i w drogę! Czy ten scenariusz jest Wam znany? Śniadanie – będące najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia – nie powinno, a nawet nie może być nudne! W końcu powinno dostarczać nam energii i siły do działania każdego dnia! Przedstawiamy sposoby na szybkie w przygotowaniu, ale pożywne śniadania, które z łatwością przygotujesz w domu.

Pierwszy posiłek dnia powinien dostarczać naszemu organizmowi około 30% dziennego zapotrzebowania na energię, co przy standardowej diecie 2000 kcal daje około 600 kcal. To dużo i mało. Najważniejsze, by spożywane każdego ranka posiłki były dobrej jakości, zawierały produkty wieloziarniste i zbożowe – są on źródłem błonnika, dającego uczucie sytości, oraz węglowodanów, które uwalniając powoli cukier, dostarczają naszemu organizmowi energii na większość dnia. Nie bez powodu śniadanie określane jest najważniejszym posiłkiem dnia. Poniżej przedstawiamy więc pomysły na ekspresowe przepisy śniadaniowe, dostarczające nam siłę i witalność.

 

 

Koktajl

 

To idealna alternatywa dla spóźnialskich i niechcących tracić cennego czasu na poranne pichcenie. Różnego rodzaju koktajle najlepiej przygotować dzień wcześniej i schować je do lodówki. Aby przygotowany przez nas koktajl, był nie tylko smaczny, ale przede wszystkim zdrowy, powinien zawierać kilka podstawowych elementów. Bazę dla tego typu śniadań tworzy woda/mleko/jogurt połączone z owocami lub warzywami – w zależności od tego, czy decydujemy się na wersję słodką, czy słoną. Węglowodanów dostarczą nam płatki owsiane, kasza jaglana lub też ryż, które po zmiksowaniu dodadzą koktajlom odpowiedniej konsystencji. Smaku dodadzą przyprawy takie jak cynamon, imbir lub też drobne owoce takie jak figi czy morele. Odpowiedni (niezbyt wielki) poziom tłuszczu dostarczą orzechy włoskie lub awokado. W zależności od upodobań naszych kubków smakowych można dowolnie łączyć i miksować wymienione składniki, tworząc niepowtarzalne, pełne zdrowych składników, pożywne śniadania. Szczególnie polecamy koktajl ze szpinaku, gruszki, siemienia lnianego i jogurtu naturalnego. To zdrowe śniadanie idealne dla chcących pozbyć się nudy z codziennego jadłospisu.

 

Zobacz także: Pomysły i przepisy na owocowe napoje, które skradną Twoje serce

 

Klasyka

 

Jajka stanowią podstawę diety wielu Polaków. Nic dziwnego, są pożywne, zawierają dużo witaminy A, a także wspomagają dietę odchudzającą. Klasykiem śniadaniowym są więc dla wielu z nas różnego rodzaju omlety i jajeczne placki. Podstawową zaletą omletów jest fakt, że mogą one być serwowane zarówno na słodko, jak i wytrawnie – w zależności od sposobu podania i wybranych składników.

 

Przygotowując śniadanie dla jednej osoby, należy przygotować dwa jajka, łyżkę masła, pieprz i sól oraz odrobinę wody. Roztrzepane jajka należy dokładnie obsmażyć z dwóch stron, co wbrew pozorom nie jest tak łatwy zadaniem! Dla miłośników grecko-włoskiej kuchni polecamy szczególnie wersję omleta z pomidorkami koktajlowymi, cebulą i mozzarellą. Pokrojoną w drobną kostkę cebulę należy zeszklić delikatnie na patelni, po czym dodać pokrojone pomidory, ser oraz uprzednio roztrzepane jajka. Po około 5 minutach, wyłożyć na talerz i posypać szczypiorkiem do dekoracji. To bardzo proste, szybkie i pożywane danie można przygotowywać w wielu wariantach smakowych.

 

 

Pasty kanapkowe

 

Mają same zalety i praktycznie żadnych wad. No, chyba to, że zbyt szybko się kończą i trzeba robić od nowa. Przygotowane wcześniej możesz przez dwa dni przetrzymywać w lodówce i nic im się nie stanie. Jednego dnia posmarujesz nimi chrupiący chlebek, innego pełnoziarnistą tortillę, a następnego żytnie pieczywo chrupkie. Tym sposobem, wszelkiego rodzaju pasty nie znudzą Ci się nigdy, a sposób ich przygotowania opanujesz do perfekcji!

 

Jedną z polecanych przez nas past, jest pasta łososiowo-jajeczna. Do jej przygotowania potrzebujesz ugotowane, pokrojone w kostkę jajka oraz drobno posiekanego łososia. Dla urozmaicenia smaku warto dodać kilka kropel ostrego sosu paprykowego, który idealnie komponuje się z łososiem. Po uzyskaniu gładkiej konsystencji warto dodać do pasty zielone oliwki lub czerwoną cebulę. Inną, równie szybką i smaczną pastą jest pasta buraczano-fasolowa. Aby ją przygotować, musisz gotować buraka przez około 45 minut, by zmiękł do tego stopnia, aby łatwo się go miksowało przy użyciu kuchennego blendera. Za jego pomocą zmiksuj buraka i odcedzoną uprzednio czerwoną fasolę. Smaku dodadzą uprażone orzeszki piniowe, posiekana drobno pietruszka oraz przyprawy. Pasta smakuje najlepiej podana z chrupkim pieczywem lub świeżą bagietką.

Zobacz także: Przepis na śniadaniowe placuszki serowo-budyniowe

 

Podpowiedzi na szybkie śniadania, pomogą zorganizować rano czas, tak by nie został on przeznaczony na zbyt długie przesiadywanie w kuchni. Każdy z nas woli przecież rano nieco dłużej poleżeć w ciepłym łóżku. Szczególnie zimą, kiedy budząc się, za oknem widzimy jedynie ciemność i szarość. Przygotowane przez nas śniadania nie muszą być nudne! Ważne by były urozmaicone, pożywne i zdrowe! Pamiętajcie, że muszą dać Wam one energię na calutki dzień!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska