Kasza jęczmienna – właściwości i proste dania

 

Kasza jęczmienna to jedna z najpopularniejszych kasz. Świetnie odnajduje się w kuchni, dodatkowo zawiera niezwykle cenne składniki dla naszego organizmu.

Jedną z najpopularniejszych kasz jest kasza jęczmienna. Dodając ją do posiłków, można stworzyć oryginalne dania. Oprócz tego kasza jęczmienna to baza do wielu klasycznych posiłków, jej zastosowanie jest ogromne. Zawiera wiele cennych właściwości. Kasza jęczmienna ma duże ilości błonnika, dzięki temu usprawnia pracę jelit, przyczyniając się do oczyszczania organizmu ze zbędnych metabolitów. Dlatego polecana jest nie tylko dla osób cierpiących na zaparcia. Błonnik w kaszy jęczmiennej obniża też poziom cholesterolu we krwi. Kasza jęczmienna to również składnik, który dodaje energii, jest bogatym źródłem witamin z grupy B oraz witamin E, PP, kwasu foliowego, wapna, miedzi, krzemu czy cynku. Oprócz tego zawiera też witaminę K, która odpowiedzialna jest m.in. za krzepliwość krwi oraz prawidłowe działanie układu krwionośnego.

Fotografia: www.pexels.com


Kasza jęczmienna w kuchni również sprawdza się rewelacyjnie. Można z niej zrobić pyszne i proste dania, na które wystarczy poświecić chwilę.


Zobacz także: Rodzaje kasz i ich właściwości

  • Krupnik to chyba najpopularniejsze danie kojarzone z kaszą jęczmienną. Ta zupa nie wymaga wysokiego poziomu zaawansowania w gotowaniu. Można przygotować ją w wersji zarówno klasycznej, jak i wegańskiej.

  • Pęczotto czy też kaszotto to banalne danie. Wystarczy kasza jęczmienna lub też mix innych kasz wymieszany na patelni z ulubionymi dodatkami, warzywami i przyprawami. Danie przygotowuje się równie szybko, co szybko znika z talerza, i przede wszystkim jest bardzo sycące.

  • Kotlety z kaszy jęczmiennej to kolejna bardzo szybka potrawa. Idealnie sprawdzi się jako pomysł na obiad. W wersji wegetariańskiej m.in. z jajkiem, cebulką, marchewką i ulubionymi przyprawami, urozmaici popołudniową porę na posiłek.

  • Pęczakowy mix, czyli wymieszana kasza z ulubionymi warzywami i przyprawami z sosem np. pomidorowym, może stanowić idealną bazę do pozostałych posiłków. Taki mix z pozostałości można przyrządzić na różne sposoby (również mięsne) i skorzystać z takiego pomysłu na kolację. Może to być sałatka na zimno lub danie na ciepło. Wykorzystując „resztki” z obiadu, czy pozostałości z lodówki również można się najeść.

Fotografia: www.pexels.com

 

Zobacz także: Kasza gryczana, właściwości i pomysły na dania

 

Kasza jęczmienna powstaje z ziaren jęczmienia (zboża). Występuje w kilku odmianach: pęczak, pęczak obtaczany, kasza jęczmienna perłowa, kasza perłowa prażona, kasza jęczmienna wiejska (łamana).
Aby dobrze ugotować kaszę jęczmienną należy ją przepłukać, a następnie wsypać do garnka i zalać wodą. Wszystko w proporcjach 3:2, czyli wody nieco więcej niż kaszy. Dodajemy również odrobinę oleju. Gotujemy pod przykryciem. Po tym jak zaczyna wrzeć, zmniejszamy ogień. Kasza gotując się, po ok. 20 minutach zacznie wchłaniać wodę. Wówczas można ją zamieszać delikatnie tak, by nie przywarła do dna. Opcjonalnie należy dosolić w trakcie. Po tym czasie wyłączyć i odstawić kaszę, by wciągnęła całą wodę i wyprażyła się.

 

Zobacz także: Kasza jaglana, właściwości i pomysły na dania

 

 Fotografia: www.pexels.com

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska