Pomysły na ćwiczenia zimą, które pomogą Ci utrzymać formę

 

Zima nie sprzyja aktywności fizycznej. Ujemne temperatury i śnieg za oknem sprawiają, że najchętniej zaszylibyśmy się pod kołdrą z kubkiem gorącej herbaty. Jeśli jednak chcesz wejść z przytupem w nowy rok i spalić zbędne kalorie, wykorzystaj możliwości, jakie dają ci ćwiczenia w domu.

Skakanka

Trochę już zapomniany gadżet z dzieciństwa to jedna z lepszych alternatyw dla jazdy na rowerze czy biegania. Skakanka nie tylko pomoże ci spalić tłuszcz, ale również wysmukli całą sylwetkę oraz wzmocni mięśnie nóg i ramion. Pół godziny skakania to utrata blisko 300 kalorii. Dla urozmaicenia przeplataj różne style, a w tle włącz sobie ulubioną muzykę. Pamiętaj, by rozpoczynać od spokojniejszego skakania, bo wbrew pozorom ta aktywność jest bardzo męcząca.

 

Zumba

Kojarzy nam się głównie z sesjami na siłowni, do których nie wszyscy mają dostęp. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na karnet lub po prostu nie masz w pobliżu klubu fitness, ćwicz zumbę w domu. Na youtube znajdziesz setki krótszych i dłuższych układów o różnym stopniu zaawansowania. Takie ćwiczenia to dobry pomysł na spędzenie czasu razem z rodziną. Zaproś do tańca domowników, a zobaczysz, że aktywność fizyczna może przynieść również dużo radości!

 

Dywanówka

Ewa Chodakowska, Ania Lewandowska, Mel B… W sklepach oraz w internecie znajdziesz wiele ciekawych programów znanych trenerek, które pomogą ci utrzymać formę przez zimę. Dobrym pomysłem jest przećwiczenie kilku opcji, by znaleźć tę najdogodniejszą dla siebie. Zależnie od tego, co chcesz osiągnąć i jakie mięśnie rozwijać, dobierz sobie odpowiednie programy i ćwicz w zaciszu pokoju. Dodatkową motywacją może być śledzenie profili trenerek w mediach społecznościowych. Znajdziesz tam nie tylko motywujące posty, ale również ciekawe przepisy na zdrowe posiłki.

 

Szkolne ćwiczenia

Jeśli nie lubisz ćwiczeń z płyty czy youtuba, postaw na swoje ulubione. Zapewne pamiętasz wiele ćwiczeń ze szkolnych czasów, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu. Brzuszki, nożyce, rozciąganie, pajacyki czy pompki to tylko nieliczne z propozycji będących podstawą do owocnego treningu. Dodatkowe ćwiczenia możesz wyszukiwać w sieci, gdzie dowiesz się również, jak wykonywać dane powtórzenia, by przyniosły maksymalne efekty.

 

Rower stacjonarny

Opcja dla tych, którzy dysponują takim sprzętem lub chcą przeznaczyć dodatkowe środki na aktywność fizyczną. Regularna jazda na rowerze stacjonarnym to dobra opcja dla tych, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy. Dodatkowo rower pomaga wyszczuplić brzuch oraz nogi. Co ważne, takie ćwiczenia nie muszą być nudne. Weź do ręki książkę lub włącz film, a nawet godzina pedałowania minie ci bardzo szybko.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska