Dlaczego warto pływać? Poznaj zalety ćwiczeń w wodzie

10/10/2018

 

Pływanie pełni rolę profilaktyczną i rehabilitacyjną dzięki temu, że podczas ruchu w wodzie angażujemy praktycznie wszystkie mięśnie. Nawet jeśli nie umiesz pływać, możesz ćwiczyć w wodzie, zapisując się na zajęcia aqua aerobiku. Poznaj zalety pływania.

Pływanie należy do tej samej grupy aktywności fizycznej co bieganie czy jazda na rowerze. Jest treningiem aerobowym, czyli takim podczas którego mięśnie otrzymują dużą dawkę tlenu, niezbędnego do spalania zapasów energii. Dlatego taki rodzaj sportu jest najskuteczniejszy w walce z nadwagą. Pływanie ma też inne zalety – odciąża kręgosłup, angażuje wszystkie grupy mięśni i modeluje sylwetkę.

Fotografia: pexels.com

 

Człowiek rodzi się z odruchem pływania, ale we wczesnym dzieciństwie odruch ten nie jest podtrzymywany, dlatego zanika. Musimy więc na nowo uczyć się poruszania w wodzie, co nie każdemu przychodzi z łatwością. Warto jednak zdobyć tę umiejętność, bo pływanie to zdecydowanie najdoskonalsza forma aktywności, odpowiednia dla osób w każdym wieku, również chorych. Nie obciąża bowiem układu ruchu, a wysiłek rozkłada się równomiernie na całe ciało.

 

Zobacz także: Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu. Produkty, które przyśpieszają spalanie tłuszczu

 

Fotografia: pexels.com

 

Dlaczego warto pływać i ćwiczyć w wodzie?

  • Pływanie wspomaga układ oddechowy, zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu, zawału serca i cukrzycy.

  • Poprawia elastyczność stawów i poprawia ich ruchomość.

  • Gdy gimnastykujesz się w wodzie, ciało waży 1/10 swojej masy na lądzie.

  • Przyspiesza regenerację po wysiłku oraz rozciąga i relaksuje mięśnie.

  • Łagodzi bóle stawów, wysokie ciśnienie krwi i dolegliwości, które często pojawiają się w czasie ciąży (np. obrzęki).

  • Pływanie koi i relaksuje dzięki regularnemu oddychaniu i wydzielaniu endorfin – hormonów szczęścia.

Zobacz także: Błędy w diecie, przez które nie możesz schudnąć

 

Fotografia: pexels.com

 

Dlaczego na basen powinni chodzić także ci, którzy nie potrafią pływać?

 

Dobroczynny wpływ na zdrowie i samopoczucie ma już samo poruszanie się w wodzie i nie musi to być ruch intensywny. Także osoby, które nie potrafią pływać, mogą znaleźć odpowiednią dla siebie formę aktywności.

Można zapisać się na zajęcia aerobowe lub ćwiczyć samemu. Trening w wodzie nie męczy tak jak fitness na lądzie, bo dzięki sile wyporu jesteśmy lżejsi. Jednocześnie opór wody sprawia, że mięśnie mocniej pracują.

 

Zobacz także: Dieta ketogeniczna — Na czym polega? 7-dniowy jadłospis diety tłuszczowej

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska