Ćwiczenia na płaski brzuch – jak szybko poprawić wygląd tej części ciała?

 

Do lata pozostały ponad dwa miesiące. To czas, aby Twoja sylwetka nabrała wymarzonych kształtów. Mamy dla Ciebie zestaw ćwiczeń na brzuch i boczki, który pomoże Ci w osiągnięciu upragnionego celu.

Po świątecznej rozpuście bez wątpienia trzeba powrócić do formy. Na wzrost tkanki tłuszczowej najbardziej narażone są brzuch i boczki. Stań naprzeciw dodatkowym kilogramom i podejmij wyzwanie DailyVibes. Dziś rzucamy Wam garstkę informacji i inspiracji o (podobno) jednych z najlepszych ćwiczeń na spalanie niechcianego tłuszczyku w okolicach brzucha i bioder. Pamiętaj – do lata pozostały ponad dwa miesiące, nie poddawaj się w walce o wymarzoną sylwetkę.

Zobacz także: Jak zmotywować się do ćwiczeń

 

Co to jest ABS?

Najprościej rzecz ujmując, są to ćwiczenia na mięśnie brzucha. I można skończyć na tym naszą definicję, ale warto dodać, że jest to wyjątkowy trening, który wzmacnia, kształtuje i rzeźbi mięśnie brzucha. Skupia głównie ćwiczenia na mięśnie proste i skośne brzucha oraz mięśnie dolnego odcinka pleców i brzucha.

 

Na co zwrócić uwagę?

W przypadku walki z nadmiarem tkanki tłuszczowej na brzuchu najważniejsza jest regularność oraz kolejność wykonywania ćwiczeń na poszczególne partie. Pamiętaj także o diecie, bez której żadne treningi nie przyniosą oczekiwanych efektów. Powinno zaczynać się od ćwiczeń na dolne mięśnie brzucha, następnie skośne (boczne), a potem na górne. Taka kolejność sprawi, że przyspieszysz widoczność efektów o kilka tygodni.

 

Zobacz także: 5 sposobów na płaski brzuch

 

Redukcja tkanki tłuszczowej

Osoby, którym zależy głównie na spaleniu tkanki tłuszczowej, do ćwiczeń ABS powinny dodać ćwiczenia cardio, np. basen, jazdę na rowerze, bieganie itp., lub wybrać po prostu inną formę. ABS to trening, który ma na celu przede wszystkim wyrzeźbić wszystkie partie mięśni brzucha. Dlatego idealnie sprawdzi się u osób, którym najbardziej zależy na wysmukleniu i poprawieniu stanu swojego ciała.

 

3 typowe ćwiczenia w treningu ABS:

1. Brzuszki

Tak, dobrze przeczytałaś – brzuszki. To jedne z najbardziej popularnych, ale i najskuteczniejszych ćwiczeń.  Pamiętaj, by nie unosić całego ciała, a tylko górną część pleców. Staraj się utrzymać taką pozycję przez około 5 sekund. Dłonie powinny być zaciśnięte za głową, a kolana ugięte. Wykonaj około 20 powtórzeń.

 

2. Rowerek

Leżąc na macie, unieś nogi. Wykonuj taki ruch, jak gdybyś jeździła na rowerze. Gwarantujemy, że po upływie 30 sekund zaczniesz czuć, jak intensywnie pracują Twoje mięśnie brzucha. Napinaj je jak najmocniej tylko potrafisz. Staraj się, by ćwiczenie to trwało około 60 sekund.

 

3. Brzuszki skośne

Brzuszki w innej odsłonie to nieodłączna część treningu ABS. Przyjmij pozycję taką, jak do zwykłych brzuszków, a następnie połóż prawą piętę na lewym kolanie. Spróbuj dotknąć prawym łokciem lewego kolana.

 

Oto garść wiedzy na temat ćwiczeń ABS. Dodaliśmy (naszym zdaniem) najlepsze ćwiczenia z instruktorami, którzy nakierują Was, na co zwrócić uwagę. Powodzenia!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska