Mity na temat diety redukcyjnej

 

Pokusa zastosowania diety redukcyjnej jest duża, szczególnie jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy w krótkim czasie. Na temat popularnej „redukcji” powstały liczne opracowania, a dietetycy prześcigają się w różnych, czasami skrajnych opiniach na jej temat. Tym samym wokół diety powstało wiele mitów. Prezentujemy niektóre z nich.

Długodystansowy wysiłek

Na wstępie kilka słów o tym, czym owa osławiona „redukcja” jest. Jak wskazuje nazwa, dieta redukcyjna polega na zmniejszeniu ilości spożywanych kalorii. Zależnie od opracowań, możemy znaleźć jadłospisy na dietę 1000, 1200 czy 1500 kcal. Najzdrowsza jest oczywiście ostatnia dieta zakładająca, że jemy dziennie 500 kcal mniej niż potrzebujemy. Jak długo jednak możemy stosować taką dietę? Błędne jest przekonanie, że na redukcji możemy jechać kilka miesięcy. Owszem, może i możemy, ale mamy gwarancję, że skończy się to uszczerbkiem na zdrowiu. Dzieje się tak dlatego, że nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne nie bierze się z kosmosu. Jest to wskazówka, ile pokarmu powinniśmy dostarczać organizmowi, by wszystkie narządy działały jak należy. Jeśli przez długi czas jemy mniej niż powinniśmy, osłabia się praca całego organizmu. Ma to też negatywny wpływ na formę psychiczną i samopoczucie. Jeśli już koniecznie chcesz zastosować dietę redukcyjną, prowadź ją nie dłużej niż 3 miesiące.

 

 

Tylko redukcja

Kolejny mit polega na błędnym przekonaniu, że powinniśmy spożywać np. 1500 kcal dziennie nie zwracając uwagi na to, w jakim pokarmie dostarczamy sobie tego ładunku energetycznego. W dobie licznych aplikacji, które obliczają za nas kaloryczność jedzenia, możemy „zafiksować” się na punkcie kaloryczności. I tak jeśli dodamy do siebie kawałek pizzy, kanapki i sałatkę, to może i wyjdzie nam dozwolone 1500 kcal. Nie oznacza to jednak, że taki jadłospis będzie zdrowy i doprowadzi do spadku masy ciała. Istotna jest także jakość i regularność spożywanych posiłków. Podstawą przy stosowaniu tej diety jest także wyeliminowanie słodyczy, przetworzonego jedzenia oraz tłustych potraw.

 

Styl dla twardzieli

Wydaje ci się, że za stosowanie diety redukcyjnej należą ci się oklaski? Owszem, redukcja nie jest łatwa, ponieważ dopuszcza możliwość wielu pokus, szczególnie w chwilach, kiedy złapie nas głód. Jeśli potrafisz to przezwyciężyć i przez wiele tygodni nie przekraczać określonego pułapu kalorycznego, to chwała ci za to. Jednak o wiele trudniejszą dietą od tej redukcyjnej jest… dieta bazująca na zdrowym odżywianiu. Regularne posiłki złożone z wartościowych produktów połączone z aktywnością fizyczną stosowane przez lata wymagają większych poświęceń niż kilkutygodniowa „redukcja”.

 

Dietetyczny cud

Podstawowym celem stosowania redukcji jest zrzucenie zbędnych kilogramów, zwykle w krótkim czasie. Wydaje nam się, że wystarczy kilka tygodni lekkiego głodzenia i oto w końcu będziemy mogli zejść z wagi z uśmiechem od ucha do ucha. Prawdopodobnie tak będzie, ponieważ dieta redukcyjna na początku stosowania doprowadzi do szybkiego spadku wagi. Łączy się z tym jednak poważne zagrożenie, że niechciane kilogramy powrócą ze zdwojoną siłą w postaci efektu jo-jo. Dzieje się tak wtedy, gdy w chwili słabości porzucamy dietę redukcyjną i wracamy do starych, niezdrowych nawyków. Rozsądniejszym wyjściem jest wspomniane w poprzednim punkcie racjonalne odżywianie połączone z regularnym treningiem.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska