Kasza manna – właściwości i proste przepisy na dania

 

Najczęściej polecana dzieciom, ale z powodzeniem w każdym wieku można jeść popularny grysik, czyli kaszę mannę. Ma ona wiele wartości odżywczych, a jej spożywanie jest bardzo ważne dla naszego organizmu.

Grysik to jedna z kasz pszennych, która zawiera witaminy z grupy B, witaminę PP, żelazo, magnez, potas i kwas foliowy. Jako jedyna w dużej ilości zawiera też jod. Produkt polecany jest tym, którzy cierpią na choroby układu pokarmowego. Dlatego będzie odpowiedni w diecie osób z problemami trawiennymi, wrzodami, stanami zapalnymi żołądka i jelit, chorobami wątroby czy przewodów żółciowych. Kasza manna jest również bardzo sycąca i szybko przyswajalna. Zaleca się ją głównie dzieciom, ale w wielu potrawach dla wszystkich znajdzie swoje zastosowanie.

Zobacz także: Rodzaje i właściwości kasz


– Kasza manna na śniadanie doda energii na cały dzień. Można ją jeść z ulubionymi świeżymi lub suszonymi owocami. Ponadto z migdałami i innymi orzechami, polana np. syropem czy miodem, z dodatkiem cynamonu to przepis na pożywne i sycące poranne danie.  

– Kasza manna jako budyń, krem i dodatek do ciast sprawdzi się idealnie. Zamiast klasycznego nadzienia – to z kaszy będzie zdrowsze i tak samo pyszne.

– Kasza manna do zupy. Produktem można zastąpić popularne ziemniaki, jak również dodać go jako zagęszczacz nie tylko do zup, ale też kremów czy sosów.

– Zupa mleczna z kaszy manny to najpopularniejsze danie i klasyka sama w sobie. Taki kleik pamięta chyba każdy z nas, warto korzystać z tego przepisu i od czasu do czasu uraczyć się musem.

– Desery, zdrowe i pożywne, z powodzeniem możemy zrobić na bazie kaszy manny. Oprócz owocowych pucharków da się przygotować kuleczki rafaello, sernik czy inne ciasta.

– Kasza dodana do kotleta i pulpeta uzupełni brakujące składniki odżywcze. Poza tym z samego grysiku można ulepić kotleciki i kluski.

Fotografia: www.pexels.com

 

Obok kaszy gryczanej, jaglanej, jęczmiennej czy też kuskus i bulgur, kasza manna w diecie sprawdzi się fenomenalnie. Warto urozmaicić posiłki, wplatając ją do jadłospisu. Grysik jest bardzo drobniutką kaszą. W celu przygotowania należy rozprowadzić ją na mleku lub zimnej wodzie, dolewając w proporcjach 1 szklanka kaszy/3 szklanki mleka/wody – wrzący płyn. Dodajemy też szczyptę soli i troszkę oleju. Następnie mieszamy zawartość do ponownego zagotowania się wody. Później pod przykryciem gotujemy naszą kaszę do 4 minut. Ważne, by podczas ponownego gotowania nie mieszać jej, zostawiamy delikatnie uchyloną pokrywkę! Kasza będzie gotowa do spożycia, gdy wchłonie wodę.

Fotografia: www.pexels.com

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska