Kasza gryczana – właściwości i proste pomysły na potrawy

 

Kasza gryczana to niezwykle cenny składnik, który warto wprowadzić do swojej diety. Jej spożywanie ma pozytywny i zdrowotny wpływ na zdrowie naszego organizmu. Dodatkowo potrawy, które można z niej wykonywać, są banalni proste.

Spożywanie kaszy gryczanej przyczynia się do lepszego zdrowia i samopoczucia. Ona sama ma w sobie wiele cennych dla organizmu właściwości. Z powodzeniem odnajduje się w kuchni roślinożerców i nie tylko. Kasza gryczana ma wysoką zawartość błonnika, przez co obniża poziom cholesterolu we krwi. Zawiera też cenne aminokwasy, jakimi są lizyna i tryptofan, których nasz organizm sam nie potrafi wytworzyć. Jej spożywanie zmniejsza również kwasowość organizmu oraz znacząco poprawia pracę jelit. Kasza gryczana jest bardzo dobra i sycąca, dlatego pomysłów na dania z tym składnikiem w roli głównej jest wiele.

 Zdjęcie: www.pexels.com


Zobacz także: Rodzaje kasz i ich właściwości

 

  • Gryczanka – to owsianka z kaszy gryczanej niepalonej. Polecana na śniadania – dodaje ogromny zastrzyk energetyczny i odpowiednio nasyca. Wystarczy zalać ją na noc zimną wodą, a rano zblendować z mlekiem roślinnym i innymi ulubionymi składnikami, np. bananami, migdałami, kakao itp.

  • Gryczane gołąbki – to roślinna wersja tego tradycyjnego dania. Robi się je bardzo prosto, używając zamienników wegańskich. Można odpowiednio doprawiać we własnym zakresie. Takie danie jest dobrym pomysłem na obiad.

  • Gryczotto czy kaszotto – to banalnie prosta i zdrowa wersja włoskiego risotto. Ta potrawa sprawdzi się idealnie, gdy nie mamy czasu lub chęci spędzać całego dnia w kuchni.  Do jej wykonania potrzeba patelni, kaszy gryczanej lub miksu kilku kasz, ulubionych warzyw i przypraw. Kaszotto nie może się nie udać! A smakuje wyśmienicie i napełnia żołądek, dając uczucie sytości.

  • Ciasto gryczane – tak, kasza gryczana jest też bazą do wykonania ciasta, ciasteczek czy muffinek gryczanych. Dodając do niej m.in. kakao, śliwki i banany, powstaje pyszny i, co najważniejsze, zdrowy deser.

  • Placki i kotlety gryczane – kasza gryczana jest też idealnym składnikiem do kotletów czy placków. Można je robić na wiele sposobów, np. kotlety dodatkowo z soczewicą, cebulką oraz innymi składnikami, a placki z ulubionymi grzybami i czosnkiem. Obiad w takim wydaniu nie tylko będzie prosty w wykonaniu, ale z pewnością to oryginalny pomysł, by urozmaicić sobie posiłki.

Zdjęcie: www.pexels.com

 

Zobacz także: Sześć pomysłów na dania z kaszy jaglanej

 

Aby ugotować idealną kaszę gryczaną na sypko, należy wcześniej ją przepłukać. Do gotowania na szklankę kaszy przypadają dwie szklanki wody. Garnek, w którym będziemy przyrządzać kaszę, musi mieć odpowiednio grube dno. Po zagotowaniu wody wsypujemy kaszę i gotujemy na małym ogniu, doglądając jej. Ważne jest też, aby przykryć ją pokrywką.

Zdjęcie: www.pexels.com

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska