Wiosna nadchodzi, czas zadbać o sylwetkę. 7 rad, jak zmotywować się do diety i ćwiczeń

 

Do lata pozostały 3 miesiące. Jak co roku stoisz między dylematem, czy usiąść na macie do ćwiczeń, czy na kanapie? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka rad, jak zmotywować siebie i swoje ciało, by przygotować wybrać pierwszą z opcji.

Do lata pozostały 3 miesiące. W tym czasie możesz zdziałać cuda dla zdrowia i wyglądu swojego ciała. Pragniemy Ci w tym pomóc. Dlatego co tydzień dostaniesz od nas dawkę propozycji ćwiczeń, rad i wskazówek, jak zadbać o swoją sylwetkę. Walkę o swoje ciało należy zacząć  od dobrej motywacji.

 

1. Nie trenuj w pojedynkę

Razem raźniej. Weź kolegę, koleżankę, dziewczynę, chłopaka i idźcie na trening. Kogoś, przed kim nie będziesz się wstydzić. Nikt nie zmotywuje Was tak, jak Wy siebie nawzajem. Żaden trener interpersonalny czy książki motywacyjne nie dadzą Ci tego, co kontakt bliskiej osoby. Szczery uśmiech, gratulacje po dobrze wykonanym ćwiczeniu, czy po prostu delikatna, przyjacielska kpina sprawią, że będziesz czuć się na treningu swobodnie. Wymieniajcie się doświadczeniami, postępami i propozycjami ćwiczeń czy diety. Rewelacyjnie sprawdzają się także treningi grupowe np. zumba, aqua fitness itp.

 

2. Rób to, co lubisz

Żaden trening robiony z przymusu, nie przyniesie pożądanych efektów. Piękne ciało jest rezultatem ciężkiej pracy, to nie ulega żadnym wątpliwościom. Jednak nie rób nic na siłę. Wybierz coś, co przynosi Ci radość, byś za każdym razem, gdy idziesz na siłownię, nie musiała narzekać i nienawidzić całego świata. Jeśli lubisz biegać – biegaj. Jeśli lubisz pływać – pływaj. Jeśli lubisz tańczyć – idź na zumbę, salsation, pole dance, czy zwykły kurs tańca. Można wymieniać bez końca. Znajdź coś dla siebie, a gwarantujemy, że trening przestanie być dla Ciebie utrapieniem, a zacznie być przyjemnością, a nawet pasją.

 

3. Kup karnet

Nic tak dobrze nie motywuje, jak wydane pieniądze. Jeśli kupisz karnet za około 100 zł na miesiąc, zrobisz wszystko, by Twoje środki nie poszły na marne. :)

 

4. Postaw sobie cel

Postaw cel możliwy do osiągnięcia. Musisz wiedzieć do czego dążysz. Obierz jakiś główny, duży cel, ale nie zapominaj o małych, które możesz osiągnąć w niedługim czasie.

Przykład: główny cel – schudnę 6 kg do lata, mniejsze cele – przebiegnę kilometr szybciej niż dotąd, podciągnę się na drążku 10 razy itd.

Naprawdę warto. Pamiętaj jednak, by się nie zniechęcać, jeśli coś się nie uda, jeśli czegoś nie dopilnujesz. Nie unikniesz porażek, ale po każdej wstań, popraw koronę i trenuj dalej!

 

5. Słuchaj muzyki

Muzyka sprawi, że będziesz intensywniej wykonywać każde ćwiczenie. Do treningów wybierz te raczej skoczne, by dodawały Ci sił. Rytm muzyki pomoże Ci się skoncentrować i z jeszcze większą mocą wykonywać każdy ruch. Jeśli nie masz swojego ulubionego zespołu, poszukaj na internecie muzyki motywacyjnej lub czegoś dla siebie.

 

6. Obserwuj postępy

Każda praca bez efektów jest bez sensu. Tak samo jest w przypadku pracy nad swoją sylwetką. Jeśli nie będziesz widziała efektów, szybko się zniechęcisz. Pamiętaj jednak, że postępów nie zobaczysz w przeciągu tygodnia czy dwóch. Wchodź na wagę co jakiś czas i zapisuj. Przeglądaj się w lusterku. Obserwuj swoje zmiany, ale nie obsesyjnie. Zauważ nie tylko to, co dzieje się na Twoim ciele, ale także na twoim talerzu, czy w intensywności Twoich treningów. To także są efekty twojej ciężkiej pracy, które często pomijamy, a są równie istotne.

 

7. Przypomnij sobie uczucie po treningu

Najtrudniejszy pierwszy krok. Zarówno w miłości, tak samo w przypadku treningów i zmiany trybu życia. Najtrudniej jest się zmotywować. Jeśli żaden z powyższych sposobów nie pomaga, spróbuj przypomnieć sobie to błogie uczucie i satysfakcję, które występują po treningu. Wówczas na pewno poczujesz chęć, byś znów mogła poczuć się tak, jak po dobrze wykonanej pracy. Zatem... do dzieła! Powodzenia :)

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska