Jak zacząć biegać

 

Początki bywają trudne. Szczególnie jeśli decydujemy się na nową aktywność fizyczną. Poniżej przedstawiamy garść praktycznych porad, jak zacząć biegać by się nie zniechęcić i czerpać z tego czystą przyjemność.

Odpowiednia motywacja

Zanim zaczniesz biegać, zastanów się, po co tak właściwie to robisz. Niezależnie od tego, czy chcesz biegać dla zrzucenia zbędnych kilogramów, rozładowania emocji czy podbudowy kondycji, ważne, by ta motywacja była jasno wyrażona. Jeśli biegasz, bo przyjaciółka z klatki tak robi, a ty tak właściwie nie jesteś do tego przekonana – istnieje duża szansa, że szybko się zniechęcisz.

 

Dobrane obuwie

Nie musisz odwiedzać markowych sklepów, by zaopatrzyć się w buty do biegania. Popularny dyskont Lidl często wrzuca do swojej oferty obuwie sportowe, które jest tanie i wygodne zarazem. Dla nieprzekonanych do niemieckiego marketu polecamy Decathlon, który w swojej ofercie ma szeroką gamę butów do biegania. Dobór obuwia to istotna sprawa na początku naszej przygody z bieganiem. Pamiętajcie, by dobierać buty, które będą dobrze amortyzowały całą stopę. Bieg w trampkach zatem odpada.

 

Bez szaleństw

Chcesz szybko zrzucić 5 kg lub w tydzień przygotować się do maratonu? Wydaje ci się, że zaczynając biegać będziesz przebiegał 10 km co drugi dzień? Z takim nastawieniem szybciej trafisz do szpitala niż na profesjonalne trasy biegowe. Ważne, by pierwsze treningi były odzwierciedleniem naszej aktualnej kondycji. Jeśli masz za sobą zimę spędzoną w fotelu przed tv – zacznij od kilkunastominutowych marszobiegów. Biegaj co drugi dzień, by mięśnie miały czas na regenerację. Zobaczysz, że już po kilku miesiącach będziesz w stanie przebiegać dłuższe dystanse.

 

Odpowiednia pora

Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia. Jedni są rannymi ptaszkami i mogą biegać już o 6 rano, inni zaś potrzebują całego dnia, by zmotywować się do jakiejś aktywności. Ważne, by wybrać sobie mniej więcej stałą porę do biegania. Jest to szczególnie istotne latem, gdy ze względu na upały w ciągu dnia da się biegać wyłącznie rano lub wieczorem.

 

Na nic zdadzą się teorie, jeśli nie przekonasz się do biegania. O tym, dlaczego warto biegać, pisaliśmy tutaj. Nasze porady to tylko wstęp do przygody z tym sportem. Wraz z upływem treningów przekonasz się, jakie rozwiązania warto wprowadzać, by bieganie stawało się przyjemne i  efektywne. Najważniejsze jest, by po prostu się ruszyć i zacząć biegać. A więc go!!!

 

 

 

Korekta: Justyna.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska