Jak zachować prawidłową postawę ciała? Skup się na tych rzeczach

 

Zachowanie prawidłowej postawy ciała jest bardzo istotne dla naszego kręgosłupa, bo to w końcu na nim spoczywa tak wiele obowiązków m.in. asekuracja rdzenia kręgowego oraz stanowienie oparcia dla szyi i czaszki. Większość dnia spędzamy jednak w pozycji siedzącej, co niekorzystnie wpływa na stan naszego kręgosłupa. Jeśli już dziś zaczniemy zwracać uwagę na jego ułożenie, to ten w przyszłości odwdzięczy się nam brakiem bólu i zwyrodnień.

Pilates
To jedna z tych aktywności fizycznych, które są bardzo przyjemne i przy których można się doskonale zrelaksować. Ćwiczenia pilatesowe nie są skomplikowane, więc wykonywać mogą je osoby w każdym wieku. Korzyści płynące z pilatesu to: poprawa postawy ciała, ogólne rozciągnięcie i wzmocnienie mięśni, nauka świadomego oddechu.

 Fotografia: pixabay.com

 

Zobacz także: Pilates – dlaczego warto go uprawiać?

 

Rozciąganie
Stretching, czyli rozciąganie, to świetny sposób na wzmocnienie naszych mięśni brzucha, pleców, nóg itp., to dzięki nim zachowamy zdrową pozycję kręgosłupa, odciążymy go i sprawimy, że będzie mniej bolał. Ćwiczenia z zakresu rozciągania mogą również wzmocnić mięśnie posturalne, nazywane również głębokimi – można je przyrównać do gorsetu, który stabilizuje kręgosłup, co skutkuje wyprostowaniem się sylwetki. Szczególnie głębokie rozciąganie zalecane jest osobom, które mają siedzący tryb pracy. Warto skupić się nie tylko na rozciągnięciu mięśni podtrzymujących kręgosłup, ale również na łydkach i udach.

 Fotografia: pixabay.com

 

Zobacz także: Krótkie ćwiczenia dla zapracowanych

 

Prawidłowe siedzenie
To dość oczywista sprawa, a jednak tak bardzo lekceważona. Najważniejsze jest, aby plecy były proste, a łopatki nieco ściągnięte, natomiast stopy leżały płasko na ziemi (nie krzyżować nóg ani nie zakładać nogi na nogę, gdyż powoduje to gorsze krążenie krwi w kończynach) z kolanami zgiętymi pod kątem 90. stopni. 

 Fotografia: pexels.com

 

Prawidłowe stanie
Podczas pozycji stojącej również trzeba zastosować się do kilku zasad. Oto one: stopy w delikatnym rozkroku, kolana powinny być wyprostowane, ale bez przeprostów (czyli nienaturalnego wygięcia w przeciwnym kierunku – do tyłu), miednica nie powinna wychodzić ani za bardzo do przodu, ani za bardzo do tyłu, klatka piersiowa również nie powinna być zbyt mocno wysunięta do przodu (trzeba pamiętać o naturalnym ułożeniu naszego ciała), łopatki oczywiście lekko ściągnięte, barki obniżone, podbródek nie powinien zbyt mocno wychodzić do przodu, głowy nie odchylamy do tyłu. 

 Fotografia: pexels.com

 

Prawidłowe spanie
Nawet podczas snu ważne jest prawidłowe podparcie kręgosłupa. Leżenie na boku z podciągniętymi kolanami oraz na wznak jest zalecanymi pozycjami. Ważne jest, aby pod odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa i pod kolanami mieć coś podłożone – to pomoże odciążyć nadmiernie napięty kręgosłup.

 Fotografia: pixabay.com

 

Zobacz także: Co zrobić, żeby się wyspać? Sposoby na dobry sen

 

Przerwy
Zbyt długie przebywanie w tej samej, dość niekorzystnej pozycji siedzącej, przynosi wiele szkód naszej postawie. Warto robić przerwy, w trakcie których można zrobić kilka ćwiczeń rozluźniających spięte mięśnie, albo po prostu trochę pochodzić i posłuchać muzyki.

 Fotografia: pexels.com

 

Zobacz także: 20 zagranicznych hitów z lat 70.

 

Zanim zaczniesz wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się ze swoim lekarzem i pamiętaj, żeby ćwiczyć z głową. Nie rób nic na siłę, a jeśli boli, to po prostu pomiń dane ćwiczenie!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska