Wzmocnij swoją odporność za pomocą 5 prostych sposobów

 

 

Odporność jest niezwykle ważna, to dzięki jej sprawnemu działaniu nasz organizm funkcjonuje prawidłowo. Teraz w chłodniejsze dni narażeni jesteśmy na liczne infekcje czy przeziębienia. Jak skutecznie temu zapobiec?

Każdy z nas ma w sobie taką moc, która chroni przed atakiem wirusów i bakterii. Jesienią i zimą niestety nasza odporność jest mniejsza i w większym stopniu narażona na szkodliwe działanie zarazków. Skutkuje to kaszlem, bólami głowy czy katarem. Przeziębienia to chleb powszedni okresu zimowego. Jak więc usprawnić naszą odporność?


1. Wysypiaj się
Sen to podstawa. Niby każdy o tym wie, ale zdarza się, że pracując przy ważnym projekcie zarwiemy noc. Niedospanie skutkuje przemęczeniem i spadkiem odporności. Brak odpowiedniej ilości snu przyczynia się do złego stanu zdrowia i jest też wrogiem młodości. Śpij 8 godzin dziennie, a twój organizm w pełni usprawni swoją tarczę ochronną. Dzięki temu wstaniemy wypoczęci, a odporność będzie pracowała sprawniej.

 

2. Ruch to podstawa
Zaraz po wypoczynku pamiętaj, że odporność hartuje się dzięki odpowiedniej ilości ruchu. Codzienne nawet kilka ćwiczeń dla rozruszania zaraz po rozbudzeniu pozytywnie wpłynie na twój organizm. Oprócz porannej gimnastyki zadbaj o to, by ruszać się na świeżym powietrzu. Odporność wzmocnisz też np. dzięki spacerom czy joggingowi. Tak uwolnione endorfiny wprawią cię w pozytywny nastrój i uczynią dzień lepszym!

 

3. Nie stresuj się
Stres niekorzystnie wpływa na nasz organizm w wielu momentach. Niestety przyczynia się też do spadku odporności. Postaraj się znaleźć czas na relaks i zapomnieć o drażniących sytuacjach. Wyciszenie, chwila spokojnego oddechu pozwoli Ci zlikwidować napięcie. Nie zapominaj też o grach logicznych, które angażują pracę umysłu. Oprócz tego twoją odporność wzmocni też głośny śmiech, który jest lekarstwem na wszelkie dolegliwości.

 

4. Odpowiednia dieta
Dbałość o prawidłowo zbilansowaną dietę to najważniejsze o czym musimy pamiętać. W okresie jesienno-zimowym nie powinniśmy zapominać o owocach i warzywach. Bogate są one w antyoksydanty i zmagają się z wolnymi rodnikami. Dlatego tak ważne jest spożywanie cytrusów, marchwi, papryki, szpinaku czy brokułów. Dobrym sposobem na wzmocnienie odporności są też kiszonki czy czosnek.

 

5. Zrezygnuj z używek
Papierosy, alkohol, a nawet kawa niszczą to co buduje naszą odporność. Te używki przyczyniają się do zaniku witamin i mikroelementów w naszym organizmie. Dość trudno jest raz na zawsze skończyć np. z paleniem, ale ograniczenie tych używek również w pewnym stopniu oddziałuje pozytywnie na organizm.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska