Jak nie zniechęcić się do ćwiczeń

 

Kontuzja, zakwasy, a może po prostu słaba kondycja? Powodów, dla których rezygnujemy z aktywności fizycznej jest wiele. Dowiedz się, jak nie zniechęcić się do ćwiczeń, a z godzin spędzonych w siłowni czy na ścieżce biegowej czerpać czystą satysfakcję.

Próbuj wszystkiego

Nie dowiesz się, która aktywność „leży” Ci najbardziej, dopóki wszystkiego nie spróbujesz. Nawet jeśli masz złe wspomnienia z w-fu w szkole, warto powrócić do znanych Ci ćwiczeń. Jogging po latach może być przełomowym odkryciem, zaś rower ma szansę okazać się czymś więcej niż środkiem transportu. Przetestuj też zestawy ćwiczeń z YouTuba i sprawdź, czy pasują Ci tzw. „dywanówki” wykonywane w ślad za znanymi trenerkami. Po pewnym czasie z pewnością odkryjesz, który sport sprawia Ci największą przyjemność.

 

Odpoczywaj

Regeneracja to podstawa. Nie ma bowiem nic głupszego niż rozpoczęcie przygody z ćwiczeniami od codziennych, katorżniczych serii. Jeśli za cel stawiasz sobie codzienny jogging lub „dywanówkę”, istnieje duże ryzyko, że szybko się zniechęcisz. Organizm, szczególnie niewytrenowany, potrzebuje czasu na odpoczynek i regenerację. Na początku ćwicz co dwa dni. Gdy twoja forma pójdzie w górę sam wyczujesz moment, kiedy będziesz mógł trenować częściej.

 

Pamiętaj o rozgrzewce

Nie ma nic bardziej przykrego dla osoby ćwiczącej niż kontuzja. Niezależnie czy jest to poważny uraz, czy tylko naciągnięcie mięśnia, eliminuje nas na jakiś czas z treningów. Wielu kontuzji da się jednak uniknąć. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku rozgrzewka. Kilkanaście minut lekkiego rozruchu i rozciągania sprawi, że Twoje mięśnie staną się gotowe do większego wysiłku.

 

Szukaj alternatyw

Obrałeś sobie za cel przebiegnięcie kilku kilometrów dziennie, a pogoda, jak na złość, pogorszyła się? Gdy za oknem pada deszcz a temperatura gwałtownie spada, bardzo ciężko zmotywować się do ćwiczeń na świeżym powietrzu. Po takiej kilkudniowej przerwie w oczekiwaniu na lepszą aurę ciężko wrócić do ćwiczeń. Wtedy pojawia się pokusa rzucenia aktywności fizycznej. Zamiast narzekać na niesprzyjające warunki – poszukaj alternatyw. Porozciągaj się, poćwicz z Chodakowską lub po prostu zainwestuj w rowerek stacjonarny. Jeśli uwielbiasz jogging lub rower na świeżym powietrzu taka aktywność nie zastąpi Ci ulubionego treningu, ale sprawi, że nie stracisz formy i nie zniechęcisz się do wysiłku jako takiego.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska