Jak nie przytyć zimą i utrzymać formę do wiosny

 

Zima sprzyja przybieraniu na wadze. Jest to normalne, ponieważ organizm w ten sposób chroni się przed niekorzystną temperaturą. Jeśli jednak nie chcesz w marcu zmieniać rozmiaru ubrań na większy, dostosuj się do kilku prostych wskazówek.

Ruch to podstawa

Nie oszukujmy się. Jeśli twoja aktywność latem i jesienią jest zerowa, ciężko liczyć na nagłe przebudzenie w grudniu czy w styczniu. Strach przed przytyciem bywa jednak mobilizujący, więc istnieje szansa, że zimą będzie ci łatwiej zażywać ruchu. Gdy bieganie czy jazda na rowerze jest niemożliwa ze względu na ujemne temperatury, pójdź po prostu na dłuższy spacer. Dobrą alternatywą jest wykupienie karnetu na siłowni lub ćwiczenia w domu. Najważniejsze, by trenować regularnie. W ten sposób nie tylko nie przytyjesz, ale wzmocnisz również swoją odporność i nabierzesz siły do działania w porze, kiedy akurat działać chce się nam najmniej.

 

Zdrowe zamienniki

Wyobraź sobie zimny, grudniowy wieczór. Siedzisz na kanapie opatulony kocem, pijesz gorącą herbatę i podjadasz… właśnie, co? Założę się, że mało kto z was pomyślał w tej chwili o marchewce lub jarmużu. Wzmożona chęć na słodycze jest równie naturalna jak to, że zimą pada śnieg. Jeśli nie chcesz, by nadmiar cukru przełożył się na tłuszczyk w różnych partiach ciała, postaw na zdrowe zamienniki. Kup gorzką czekoladę, a zamiast słoika Nutelli wyposaż się w jej fit odpowiednik, czyli krem ze zblendowanego awokado, banana i kakao. Owszem,  takie przekąski nie smakują równie dobrze jak ulubiona czekolada, ale po pewnym czasie przyzwyczaisz się do nowych smaków i poczujesz, że twój organizm lepiej funkcjonuje po zjedzeniu zdrowego kremu kakaowego niż po zastrzyku kalorii w postaci batona czy czekolady.

 

Dieta

To dobry czas, by obalić jeden z najpopularniejszych dietetycznych mitów dotyczących zimy, brzmiący: musimy dużo jeść. A najlepiej dużo i tłusto. To, że twój organizm potrzebuje więcej energii z pożywienia by walczyć z zimnem, jest prawdą, jednak łatwo w ten sposób wpaść w żywieniową pułapkę i jeść po prostu za dużo. W czasie gdy mamy ograniczony dostęp do świeżych warzyw i owoców pojawia się pokusa by rekompensować to kilogramami mięsa i ziemniaków. Uzupełnij swoją dietę w dostępne na rynku owoce (nawet mandarynki!) oraz mrożone warzywa. Postaw na nabiał i wprowadzaj zdrowe nawyki żywieniowe, takie jak regularne i zbilansowane posiłki. Twój organizm będzie ci wdzięczny, że zamiast tony tłuszczu dostarczasz mu dużo niezbędnych do funkcjonowania witamin.

 

Aktywne święta

Nadchodzi ten krytyczny moment. Stoły uginają się od pysznych potraw, a babcia podsuwa ci piąty już kawałek ciasta. Masz odmówić? Broń Boże! Radosne objadanie się to jeden z obowiązkowych elementów celebracji świąt. Jeśli jednak nie chcesz po kilku dniach czuć się ociężały i leczyć kaca moralnego z powodu zażycia niebotycznych ilości kalorii – rusz się! Zaproś rodzinę na spacer, pójdź pobiegać lub w zaciszu pokoju poćwicz z którąś trenerką z youtuba. W ten sposób nie tylko spalisz kalorie, ale również poprawisz swój metabolizm. Przyspieszona przemiana materii przyda się w te dni, kiedy jemy dużo więcej i częściej niż zazwyczaj.

 

Inne podejście do postanowień

Mijają święta, zima w pełni, a na horyzoncie majaczy nowy rok. Co robi w tej sytuacji 95% Polaków? Podejmuje postanowienia! Wielu z nas obiecuje sobie, że 1 stycznia obudzimy się jako nowi ludzie – odżywiający się zdrowo, gardzący słodyczami, wysportowani obywatele Fit Świata. Rzeczywistość okazuje się jednak bardzo bolesna. Jeśli zawczasu nie wypracujesz w sobie odpowiednich nawyków, trudno ci będzie wypełniać postanowienia tego typu. Trudniej też będzie zrzucić zbędne kilogramy nagromadzone przez pierwszą część zimy. Do nowego roku pozostało jeszcze trochę czasu, więc jest to idealny moment na wypracowanie zdrowych nawyków. Jeśli jeszcze tego nie robisz, to zacznij odżywiać się regularnie, ogranicz słodycze i zacznij ćwiczyć. W ten sposób od 1 stycznia łatwiej ci będzie podjąć kolejne postanowienia.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska