23 porady na to co robić, być mieć fajne życie

 

Chcesz mieć fajne i pełne wrażeń życie, ale brakuje Ci pomysłów? Może i „fajne” dla każdego znaczy co innego, ale oto 23 uniwersalne porady na to co zrobić, by mieć trochę szalone, ale i szczęśliwe życie.

Ludzie mają tendencję do narzekania na swoje życie. Bo jest za nudne, nic się nie dzieje, albo dzieje się za dużo, ale nie tego, czego chcemy… Nie realizujemy się, stoimy w miejscu, porównujemy się z innymi, tracimy energię na negatywne rzeczy i zatracamy w imaginowanym świecie social mediów. Mam nadzieję, że moje 23 porady pomogą Ci odpowiedzieć na pytania: co robić w życiu, jak znaleźć pomysł na siebie i po prostu jak pięknie żyć?

 

1. Spełniaj swoje marzenia – te duże i te małe

Często powtarzam swoim znajomym, że marzenia same się nie spełniają, marzenia się spełnia. Bilet na koncert ulubionego zespołu nie zapuka do Twoich drzwi, a wymarzona figura nie pojawi się w jeden dzień. Znajdź w sobie motywację i uwierz, że chcieć to móc, a móc to chcieć.

Zdjęcie: Maciej Michalski

 

2. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi

Prawda jest taka, że nie obędziemy się bez innych osób w naszym życiu. Wszędzie otaczamy się ludźmi, jednak dbajmy o to, by były to pozytywne osoby, które będą nas motywować i pchać do przodu zamiast trzymać w miejscu. Z szalonymi ludźmi czeka Cię dużo więcej fantastycznych chwil i zapracujesz na więcej przyjemnych wspomnień.

Zobacz także: Dlaczego tak trudno nam się przyjaźnić?

 

3. Nie bój się ryzykować

Stare powiedzenie brzmi: „kto nie ryzykuje, nie pije szampana”. Pomyśl sobie teraz, ile fajnych rzeczy mogło Cię ominąć, bo bałeś się, że się nie powiedzie. Być może byłbyś na lepszych studiach, miał lepszą pracę, był z kimś fantastycznym i po prostu był szczęśliwszy. Nie bój się próbować nowych rzeczy, wychodzić ze swojej strefy komfortu i odstawać od normy. Czasem warto rzucić się na głęboką wodę, by wynurzyć się z triumfem.

 

4. Wyjdź z domu i odetnij się od socialów

Przerażająco dużo czasu spędzamy w sieci. Trzeba sprawdzić maile, odpisać koleżance, przejrzeć Instagrama pięć razy, by broń Boże nic nam nie umknęło. Ja też, jeśli tego nie kontroluję, potrafię scrollować fejsa czy insta, tracąc cenne minuty, które mogłabym wykorzystać choćby na lepsze wykonanie obowiązków. Dlatego nie bój się odciąć od świata, nic aż tak ważnego Cię nie ominie. To, co najważniejsze, dzieje się wokół Ciebie.

 

5. Wyrób w sobie nawyki

Pewna schematyczność przynosi pozytywne skutki w życiu. Ja zaczynam dzień od szklanki wody z cytryną, treningu, pożywnego śniadania i jeszcze niedawno filiżanki dobrej kawy. Wstaję i kładę się spać o jednej porze, posiłki jem co trzy godziny. Lubię moje schematy i wcale mi się nie nudzą. Ty też wyrób w sobie pewne nawyki, które wejdą Ci w krew i niedługo nie będziesz się musiał nad nimi zastanawiać.

 

Zobacz także: Codzienne nawyki, które warto w sobie wyrobić

 

6. Chwytaj moment

„Carpie diem” to nie tylko łacińskie powiedzonko, którego uczą nas w szkole. To stara, niezwykle mądra sentencja, którą każdy z nas powinien wytapetować sobie pokój. I nie chodzi tu o to, byś olał szkołę i zajął się zabawą. Chodzi o to, byś maksymalnie czerpał z chwil to, co najlepsze. Wyłącz dźwięk w telefonie, gdy jesteś na randce, wyjmij słuchawki z uszu, gdy jesteś w lesie, pozbądź się negatywnych myśli w otoczeniu ludzi, których kochasz. Żyj tymi małymi, wspaniałymi momentami, z których składa się nasze życie.

 

7. Bądź fair wobec innych

Tylko z czystym sumieniem możemy spać spokojnie. Jeżeli chcesz, by ludzie byli wobec Ciebie w porządku – daj im to od siebie. Tak samo, jak nie chcesz być oceniany i bezpodstawnie krytykowany przez innych, tak i Ty nie dawaj sobie do tego prawa. I pamiętaj, że karma wraca.

 

8. Rób to, co kochasz

Niby banalne, a jednak tak wiele osób o tym zapomina. Zatraca się w obowiązkach, odkłada swoje pasje „na później”, przez co szybko łapią doła i nie wiedzą już, czego od życia chcą. Równowaga pomiędzy obowiązkami a przyjemnościami pozwala cieszyć się z każdego dnia.

 

Zobacz także: 5 inspirujących hobby na każdą kieszeń

 

9. Codziennie przytulaj się do kogoś

Badania mówią same za siebie – przytulanie skutecznie redukuje stres, osłabia negatywne emocje, rozluźnia i poprawia nastrój. To również dobry środek przeciwbólowy oraz akt zaufania i uczuć, jakimi darzymy drugą osobę. Pamiętaj, że aby przytulanie przyniosło te pozytywne skutki, musi trwać co najmniej 20 sekund i odbywać się między dwiema bliskimi sobie osobami.

 

10. Zwracaj uwagę na to, co jesz i pijesz

Alkohol i tłuste oraz słodkie jedzenie są chwilową przyjemnością, które potem wiążą się z kacem, niestrawnością czy pozostawiają ślady widoczne na naszej skórze. Nie odmawiaj sobie od czasu do czasu jakiegoś szaleństwa, ale na co dzień wybieraj zdrową żywność, bo i Twoje samopoczucie będzie lepsze.

 

Zobacz także: Jak zacząć się zdrowo odżywiać? – 5 prostych porad

 

11. Przestań przejmować się tym, co myślą o Tobie inni

Kiedyś nieustannie o tym myślałam. Bałam się zrobić pewnych rzeczy, żeby ktoś czasem nie ocenił mnie negatywnie. Tak naprawdę w większości przypadków guzik to innych obchodzi i po chwili zapominają, o czym była mowa, a Ty możesz wiele stracić, jeśli ciągle przejmujesz się tym, jak wyglądasz w oczach innych. Jeżeli nie jest to nic zdrożnego lub nieetycznego, daj sobie spokój i zrób to, jeśli masz na to ochotę!

 

12. Odpowiednia ilość snu to podstawa

Niewyspani nie zdziałamy zbyt wiele. Myślimy tylko o tym, co by było, gdybyśmy teraz spali pod kołderką, zamiast skupić się na pracy czy czymkolwiek innym. Zamiast tego wyreguluj swój sen, śpij stałą liczbę godzin i daj swojemu organizmowi odpocząć.

 

Zobacz także: Co zrobić, żeby się wyspać? Sposoby na dobry sen

 

13. Czerp inspirację od dzieci

Tak, od dzieci. Od tych małych istot, które nie wstydzą się ciekawości i swojego głośnego śmiechu. To właśnie te osóbki nie przejmują się tym, co inni o nich sądzą, jak wyglądają w tej czy innej bluzce oraz co będzie, jeśli zjedzą za dużo czekolady.

 

14. Zachowuj dystans

Problemy są i zawsze będą, a Ty nie musisz się wszystkim na zapas martwić i stresować bez przerwy. Ochłoń, wrzuć trochę na luz i spójrz na problem z innej perspektywy. Może rozwiązanie nie przyjdzie od razu, ale kiedyś na pewno.

 

15. Tańcz

Gdy nikt nie patrzy, z przyjaciółmi, w klubie, w domu – nieważne. Taniec wywołuje tyle pozytywnych emocji, że trudno je zliczyć, a jeśli dorzucisz do tego energetyczną muzykę i śpiew, naładujesz swoje baterie na full i wszystko od razu stanie się piękniejsze.

Zobacz także: Optymistyczna playlista na dzień dobry

 

16. Przestań narzekać, zacznij działać

Skąd wiesz, że Ci się nie powiedzie, jeśli nawet nie spróbowałeś? Dlaczego wiecznie narzekasz na swoją pracę/chłopaka/figurę/życie, a nie próbujesz zmienić tego na lepsze? To nie są łatwe pytania, ale mam nadzieję, że dadzą Ci do myślenia. Od narzekania jeszcze nikt nie poszedł o krok dalej, a od działania – owszem.

 

17. Jedz zdrowo, ale i ładnie

Od tego, jak podamy danie, w pewnym stopniu zależy ocena smaku. Patrząc na ładną kompozycję już wysyłamy naszemu mózgowi informację, że to wygląda smacznie, zatem zapewne też takie jest. Kombinuj, dekoruj, inspiruj się zdjęciami z Instagrama, wprowadź na swój talerz więcej kolorów.

 
18. Odważ się być inny i mieć swoje zdanie

To, że cała grupa je mięso, a Ty nie, albo lubi takie piwo, a Ty inne, nie oznacza, że masz z tego zrezygnować. Nie idź za grupą, bądź sobą i strzeż swojego zdania. Masz prawo lubić inne rzeczy, ma prawo Ci się coś nie podobać, możesz się nie zgadzać z tym czy innym zdaniem. Ważne, byś umiał w racjonalny i stonowany sposób bronić swojej racji.

 

19. Otaczaj się ładnymi rzeczami

Zupełnie inaczej pracuje się przy uporządkowanym biurku i przyjemniej wraca się do domu, gdy wiemy, że czeka nas porządek i ulubione drobiazgi. To nie mit – ładne otoczenie sprawia, że lepiej nam jest pracować, uczyć się czy nawet odpoczywać.

Źródło: pixabay.com/pl

 

Zobacz także: Aranżacja wnętrz. Te proste triki odmienią Twoje mieszkanie

 

20. Nie martw się rzeczami, na które nie masz wpływu

Czasami nie wszystko da się przeskoczyć. Choroba może przeszkodzić w planach, a decyzje innych mogą wpływać na nasze życie. Jeżeli jest coś, z czym nic nie możesz zrobić – nie martw się tym. Sama mam uczulenie na kakao i myślisz, że każdego dnia zastanawiam się, dlaczego to właśnie ja nie mogę jeść czekolady i z tęsknotą patrzę na kolorowe opakowania? Nie, po prostu odzwyczaiłam się i nie roztrząsam problemu. Tobie też polecam.

 

21. Znajdź swój styl

Może Ci się wydawać dziwne, ale jeśli znamy swój gust i czujemy się dobrze w swoich ubraniach, wtedy inaczej też postrzegamy świat. Idąc nie zastanawiamy się cały czas, czy ta pani, która na nas spojrzała, w duchu się z nas śmieje, czy podziwia. A czy czasem nie wyglądam głupio w tej koszulce? Jeżeli nachodzą mnie takie refleksje to zwyczajnie pozbywam się tego ubrania. Jeżeli coś mi się na sto procent podoba, to jestem pewna siebie i nie przejmuję się opinią innych.

 

Zobacz także: Jak znaleźć swój styl? „Warsztaty stylu” [RECENZJA]

 

22. Bądź wdzięczny

Za piękną pogodę, za pyszną kawę, za uśmiech nieznajomego, za świetną piosenkę… Za wszystko. Odkąd zaczęłam cieszyć się małymi rzeczami, dostrzegam ich jeszcze więcej. Spróbuj i Ty, a przekonasz się, ile dobrego spotyka Cię każdego dnia, tylko tak rzadko to dostrzegasz.

 

23. Ruszaj się!

Każdy sport wymaga trochę wysiłku, ale wraz z wylanym potem zyskujemy endorfiny. Nie musisz od razu biegać na maratonach. Wystarczy codzienny spacer czy ćwiczenia w domu, ale zobaczysz, że nie tylko zaczniesz wyglądać, ale i czuć się lepiej.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska