Jak ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty? 6 podstawowych zasad

 

Ćwiczenia i dieta – sposób na piękną sylwetkę wydaje się być całkiem oczywisty. W rzeczywistości jednak chudnięcie jest znacznie bardziej skomplikowane, niż może nam się wydawać. Pisaliśmy już o tym, jak jeść, żeby schudnąć. Teraz czas na wskazówki, jak ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty. Wysiłek fizyczny bez efektów jest bowiem mało motywują.

1. Regularność to podstawa

 

Bez tego ani rusz! Jeżeli będziemy ćwiczyć za rzadko lub nieregularnie, nasz organizm nie zarejestruje, że w jakikolwiek sposób staramy się o niego zadbać. A już na pewno nie pomoże nam w odchudzaniu. Dzięki treningom spalamy kalorie nie tylko podczas ćwiczeń, ale również jeszcze długo po nich. Tym samym, gdy ćwiczymy regularnie, nasz organizm otrzymuje bodźce o tym, że cały czas staramy się o niego dbać. Nie wspominając już, że trzy treningi tygodniowo to minimum, żeby zobaczyć jakiekolwiek efekty po pewnym czasie.

 

Zobacz także: Jak zmotywować się do ćwiczeń? 6 kroków do pięknej sylwetki

 

2. Postaw na cardio przy treningu siłowym

 

Najlepszym sposobem zbudowania masy mięśniowej jest trening siłowy. Nie uda nam się jednak zrzucić zbędnych kilogramów, jeżeli nie postawimy na trening cardio. Dlatego, idąc na siłownię, warto zacząć trening od bieżni lub orbitreka. Można też postawić na skakankę lub wolny bieg. Najważniejsze jest podkręcenie spalania na samym początku treningu. 20-30 minut takiego cardio to podstawa.

 

3. Wydłużaj treningi

 

Solidny trening powinien trwać minimum 40 minut. Do naszego organizmu bodźce o spalaniu docierają po 20 minutach. Jeżeli trening będzie trwał krócej niż 40 minut, trudniej będzie nam zobaczyć efekty. Chyba, że codziennie ćwiczymy krótkie treningi, typu tabata. Wtedy to ma sens. Pamiętajcie, że od każdej zasady są wyjątki.

 

4. Nie przeciążaj się

 

Żeby zachować regularność nie możemy przeciążać organizmu, ani narażać go na kontuzje. Najlepiej zacząć delikatnie i stopniowo zwiększać ciężar ćwiczeń. Zakwasy i ból całego ciała może bowiem skutecznie odstraszyć od treningów. Nie warto też nadwyrężać mięśni i stawów, ponieważ narażamy je wówczas na kontuzje, a te leczy się zazwyczaj bardzo długo. Pamiętajcie też o solidnej rozgrzewce przed ćwiczeniami! Bez niej ani rusz.

 

 Zobacz także: Jak nie zwariować na diecie? 7 produktów, które uprzyjemnią odchudzanie

 

5. Staraj się być aktywny nawet bez treningu

 

Nie masz czasu na trening? Nic się nie martw! Najważniejsze, żebyś był aktywny. Jesteś umówiony z koleżanką? Zabierz ją na spacer. Staraj się robić dziennie określoną liczbę kroków. Zrezygnuj też z windy – przejście się po schodach w domu lub w pracy również możemy zaliczyć do aktywności fizycznej. Nie zapominaj o oddechu. Głęboki wdech i wydech sprawia, że ćwiczymy mięśnie brzucha!

 

6. Pamiętaj o suplementacji

 

Mała pomoc jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Przy budowaniu masy mięśniowej (a trzeba ją budować, żeby schudnąć), ważna jest duża ilość białka. Oczywiście można sobie go dostarczyć w diecie, ale są również suplementy je zawierające. Nie zapominaj też o magnezie (zapobiegnie skurczom) oraz witaminom, które dodadzą ci sił, wzmocnią twoje mięśnie i sprawią, że będziesz czuć się znacznie lepiej po treningu.

Zobacz także: Krótkie ćwiczenia dla zapracowanych

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska