Jak biegać żeby schudnąć?

 

Bieganie to idealny sposób na osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Dowiedz się jak i kiedy biegać by zgubić zbędne kilogramy oraz jakich błędów unikać, by w miarę szybko osiągnąć wymarzony efekt.

Zacznij od diety

Może brzmi to jak oklepany banał, ale to najszczersza prawda – dieta w połączeniu z ćwiczeniami potrafi zdziałać cuda. Na nic zda się nawet codzienny jogging, jeśli nie odżywiasz się regularnie i zdrowo. Jeśli chcesz spalić tłuszcz z brzucha lub po prostu wymodelować ciało to pilnuj tego, co ląduje na twoim talerzu. Co więcej, okazuje się, że biegając regularnie można nawet… przytyć! I to bynajmniej nie od przyrostu tkanki mięśniowej. Po prostu wielu początkujących biegaczy rekompensuje sobie treningi dodatkowymi, mało zdrowymi posiłkami. Wydaje ci się, że skoro spaliłeś 300 kalorii truchtając, to możesz teraz z czystym sumieniem zjeść burgera lub czekoladę? Tak rozumując na pewno nie sprawisz, że każda kolejna konfrontacja z wagą będzie dla ciebie zwycięska.

 

 

Długo i wolno

Pewni mądrzy badacze (zapewne amerykańscy) odkryli, iż przez pierwsze 20-30 minut wysiłku fizycznego organizm czerpie w 80% energię z glikogenu, zaś w 20% z tłuszczy. Po pół godzinie biegania ta proporcja się odwraca i zaczynamy porządne spalanie tłuszczu. Jaki z tego wniosek? Jeśli nie zależy ci na budowaniu formy sprinterskiej czy przygotowaniu do maratonów a na zrzuceniu kilogramów – biegaj w takim tempie, by być w stanie truchtać przez więcej niż 30 minut. To daje większą gwarancję, że niechciany tłuszczyk na ciele będzie powoli znikał.

 

 

Ranne ptaszki spalają więcej

Z rana nasz organizm jest wypoczęty, a co za tym idzie, metabolizm pracuje sprawniej i szybciej. Przekłada się to na efektywność naszego treningu oraz osiągane efekty. Nie oznacza to, że biegając wieczorem nie spalisz kalorii. Jogging po pracy czy uczelni, w dodatku przy dużym zmęczeniu, nie będzie jednak tak skuteczny jak truchtanie przed południem.

 

 

Nie tylko od święta

Regularność to klucz do sukcesu w walce z nadprogramowym balastem w naszym ciele. Jeśli porywasz się na jogging raz od wielkiego dzwonu, np. po standardowym świątecznym obżeraniu, z pewnością nie osiągniesz nic więcej ponad ból mięśni i zniechęcenie. Jeśli chcesz schudnąć – rób to z głową. Na dobry początek wystarczy bieganie przez 30 minut co drugi dzień. Wraz ze wzrostem kondycji biegowej zauważysz, że jesteś już w stanie biegać częściej i dłużej, a co za tym idzie, będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

 

 

Połączenie diety z regularnym bieganiem w odpowiednim tempie z pewnością pomoże ci osiągnąć zakładany efekt. Pamiętaj, by robić to rozsądnie i uzbroić się w cierpliwość. Wtedy możesz być pewien, że nie tylko schudniesz, ale również unikniesz efektu jojo.

 

 

Korekta: Olga Miziuk

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska