Jak biegać jesienią i czerpać z tego przyjemność?

 

Zmienna pogoda towarzysząca jesieni nie sprzyja uprawianiu sportu. Czas, w którym najchętniej zakopujemy się pod kocem z książką i gorącą herbatą, można jednak wykorzystać lepiej. Z pomocą kilku prostych wskazówek dowiesz się, jak biegać jesienią, by nie był to przykry obowiązek, ale dające satysfakcję zajęcie.

Motywacja to podstawa

Zanim październikowe i listopadowe dni zaczniesz wypełniać treningami biegowymi, pomyśl o swojej motywacji. Jeśli biegasz z przymusu to szybko się zniechęcisz. Pomyśl o tym, że jesienny jogging pomoże ci w utrzymaniu prawidłowej wagi, dotleni twój mózg, a co najważniejsze, przygotuje formę na zimę, kiedy to nasze organizmy mają tendencję do odkładania „tkanki amortyzacyjnej” w postaci tłuszczu i zbędnych kilogramów.

Dobierz ubranie

Powiedzenie „Nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania” sprawdza się tutaj idealnie. Nie musisz jednak ubierać pięciu czapek i grubego kożucha, by nie ryzykować przeziębieniem. Najlepiej założyć kilka warstw termoregulacyjnych ubrań. Dobrym rozwiązaniem jest ściśle przylegająca do ciała koszulka termiczna, która będzie odprowadzała pot na zewnątrz jednocześnie zapewniając utrzymywanie ciepła.  Za nieduże pieniądze w Decathlonie lub w popularnych dyskontach, które raz na jakiś czas wprowadzają odzież sportową, możesz zakupić wygodne ubrania, które uchronią cię przed wychłodzeniem.

 

Pamiętaj o rozgrzewce

Do biegu w niskiej temperaturze i przy wietrze trzeba się odpowiednio przygotować. Łatwo zniechęcić się do biegania jesienią, gdy wychodzisz na jogging bez rozgrzewki. Kilka minut rozciągania w domu nie dość, że przygotuje twoje mięśnie do wysiłku, to pomoże ci „wyprodukować” ciepło, które ochroni ciało przed szokiem związanym z zimnym powietrzem.

Nic na siłę

To, że decydujesz się na bieganie jesienią nie oznacza, że musisz biegać zawsze i wszędzie. Gdy za oknem wieje huraganowy wiatr, a od rana pada, nie zmuszaj się do biegania. Zamiast tego poćwicz w domu. Dobrym uzupełnieniem treningu biegowego są ćwiczenia na mięśnie brzucha lub popularne „dywanówki” ze „Skalpelem” Ewy Chodakowskiej na czele.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska