Gry Early Access warte uwagi

 

Wczesny dostęp do gier w fazie testów często pomaga developerom zyskać zainteresowanie graczy. Są jednak projekty, które żerują na nich na tym etapie, nigdy nie docierając do pełnej wersji. Poniżej przedstawiamy projekty warte uwagi, które mają spore szanse na wejście na rynek jako pełne wersje gier.

Northgard

RTS w klimacie wikingów. Jest to połączenie cech gier typowych dla tego gatunku i systemu zwycięstwa znanego z serii Sid Meier’s Civilization, pozwalającego nam na rozstrzygnięcie rozgrywki na kilka różnych sposobów - walkę, osiągnięcie maksymalnego poziomu rozwoju (podobny do rozwoju nauki w Civ5), sławę i dominację poprzez handel. Do wyboru mamy cztery frakcje wikingów, które różnią się początkowymi statystykami, jak i zdobywanymi w ciągu gry bonusami. Są to klany Wilka, Jelenia, Kozy i Kruka. Według developerów, wraz z aktualizacjami gry różnice pomiędzy frakcjami będą coraz większe. Dodatkowo dostępne będą dla nich specjalne jednostki, z których już teraz możemy zauważyć Berserkerów - jednostkę o olbrzymiej sile, ekskluzywną dla klanu Wilka.

 

Zaczynamy z hallem wikingów i kilkoma wieśniakami, którzy domyślnie zbierają żywność i wznoszą budynki, które gracz umieszcza na swoim terenie. Mapa podzielona jest na obszary, na których liczba budynków jest ograniczona, więc należy ostrożnie zaplanować pracę na swoim terenie. Podstawowymi budynkami są dom, który pozwala na zwiększenie populacji wioski zapewniając dach nad głową dla naszych ludzi, chata drwala i chata zwiadowców. To właśnie ci ostatni mają za zadanie odkrywać kolejne tereny, które możemy skolonizować w zamian za żywność.

 

Bardzo ważnym elementem rozgrywki jest zarządzanie zbieranymi przez gracza zasobami. Grę podzielono na dwie pory roku. W okresie zimowym spada ilość zbieranego przez naszych wieśniaków pożywienia. Zdarzenia losowe, takie jak plaga szczurów, pojawienie się draugrów czy trzęsienia ziemi również mogą uszczuplić nasze zapasy.

Gra w obecnym stanie prezentuje się dobrze. Grafika przywodzi na myśl stare RTS-y pokroju Warcrafta, developerzy nie stawiają na pełen realizm. Oprawa dźwiękowa jest bardzo klimatyczna i wpisuje się idealnie w charakter gry.

 

Automation

Coś dla fanów motoryzacji. Jest to bardzo szczegółowy symulator budowy samochodów różnej klasy od podstaw. Ilość opcji modyfikacji przedstawiona w intuicyjnym UI nie przytłacza, pozwalając nawet laikom motoryzacyjnym na wiele godzin zabawy. Jest to olbrzymi projekt, a co za tym idzie - prace nad nim idą powoli. Jak widać po postępach, developerzy są zdeterminowani i prace posuwają się naprzód w swoim własnym, żółwim tempie.

 

Największym osiągnięciem Camshaft Software jest niewątpliwie złożona struktura budowy silnika. Gracz ma do dyspozycji kilka podstawowych modeli oraz możliwość konstrukcji własnego modelu. W tym celu developerzy udostępniają dziesiątki części i testów z pełnymi, profesjonalnymi wykresami i możliwością sprawdzenia z osobna wszystkich elementów silnika i ich osiągów.

 

Poza sandboxowym symulatorem, mamy do dyspozycji kampanię pozwalającą na opracowanie naszego własnego designu samochodów, stworzenie własnej marki i zarządzanie firmą w wielu jej aspektach - od konstrukcji i researchu po zatrudnienie.

 

Blackwake

Gra, o której wielu graczy już słyszało, a youtuberzy nagrali o niej wiele godzin materiału. Blackwake to produkcja Mastfire Studios, nastawiona na grę multiplayer ze znajomymi. Głównym założeniem gry jest toczenie bitew morskich pomiędzy piratami i marynarką. Projekt jest luźno oparty na realnych potyczkach, choć jak twierdzą sami developerzy - śmierć jest w ich grze poprawna historycznie.

 

Jeśli chcesz spróbować swoich sił jako dowódca statku brytyjskiego lub twoim największym marzeniem jest zostać następnym Jackiem Sparrowem - ta gra jest zdecydowanie dla ciebie.

Sama rozgrywka oferuje wiele możliwości, stawiając przede wszystkim na kooperację w drużynie. W tej grze bowiem potrzeba ludzi do sterowania statkiem, obsługi armat a potem także abordażu. Jednym słowem wybuchy, krew i rum. Czego chcieć więcej?

 

Overload

Gra twórców Descent, która osiągnęła status Early Access w tym miesiącu. Jest to FPS w systemie 6DoF(Six degrees of freedom) pozwalającym na poruszanie się we wszystkich płaszczyznach jednocześnie. Dodatkowo, gra posiada wspomaganie dla headsetu VR, pozbawiając gracza jakichkolwiek ograniczeń.

 

Demo gry dostępne jest na stronie Steam za darmo. Na obecną chwilę zespół pracuje nad trybem singleplayer, który w ostatecznej wersji gry ma przerodzić się w 15-poziomową kampanię o pełnowymiarowych mapach. Dodatkowo gra ma zawierać tryb wyzwania, który dzięki ponad 12 poziomom ma zapewnić graczom frajdę z wielokrotnego przechodzenia gry w pojedynkę.

Pełny tryb multiplayer, na który zapewne czekają wszyscy fani gry, ujrzy światło dzienne około pół roku po opuszczeniu przez projekt wersji wczesnego dostępu. Dodatkowo, twórcy planują dodanie edytora poziomów, który ma pojawić się jeszcze przed opcją gry dla wielu graczy.

 

Miner Meltdown

Walka 4vs4 i całkowicie zniszczalny, losowo generowany teren. Czego chcieć więcej? Miner Meltdown to gra akcji w 2D, polegająca na zdobywaniu minerałów i anihilacji konkurencji. Czy wspomniałem o całkowitej destrukcji? W grze znajdziemy masę różnych zabawek i gadżetów, które pozwolą nam rozpętać krwawą rzeź w podziemnych tunelach. Szybką akcję zapewniają jetpacki, liny i haki dostępne w grze, które pozwalają graczom na szybkie przemieszczanie się po korytarzach i jaskiniach.

 

Obie drużyny pojawiają się w wygenerowanej losowo kopalni. Gracze przeszukują teren w poszukiwaniu złota, które może zostać wykorzystane do zakupu lepszego uzbrojenia, które da im przewagę nad przeciwnikiem.

Punkty, zbierane przez zabijanie graczy z drużyny przeciwnej i potworów napotkanych w kopalni, przybliżą wasz team do zwycięstwa. Ekipa, która na koniec rundy będzie miała ich najwięcej - wygrywa.

 

Wartile

Gra strategiczna dla fanów klasycznych stołowych bitewniaków. Poruszamy się w niej za pomocą figurek, wypełniając cele misji i walcząc z przeciwnikami. Zaawansowany system walki pozwala nam zdobyć przewagę nad wrogiem dzięki odpowiedniemu ustawieniu figurek i ich specjalnym zdolnościom.

 

Tym, co odróżnia Wartile od wielu podobnych strategii na rynku jest podejście do rozgrywki. Nie jest to gra turowa, lecz bazująca na tzw. cooldown, czyli czasie, jaki musimy odczekać po użyciu umiejętności lub wykonaniu ruchu postaci, by wykonać go ponownie. Oznacza to, że gra nie zatrzymuje się, nie pozwala nam na zastanowienie się nad kolejnym ruchem, ale pędzi do przodu, nie czekając na nasze decyzje.

 

W Wartile poruszamy się po mapach odzwierciedlających te z rozgrywki bitewniaków pokroju Warcrafta czy Warhammera. Do naszej dyspozycji twórcy oddają wiele postaci o różnych umiejętnościach i możliwość dostosowania ich wyposażenia.

 

Jak widać, Early Access to nie tylko produkcje klasy AAA. To także projekty społeczności, ludzi, którzy angażują się w pracę nad nowymi grami bo sami są też graczami i wiedzą, czego potrzebują tacy, jak oni. Miejmy nadzieję, że przywróci to ludziom wiarę w strategię wczesnego dostępu jako dostarczenia graczom dowodu na to, że developerzy pracują, a nie jako szybki i łatwy skok na kasę.

 

 

Korekta: Aleksandra Borkowska

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska