Drugie śniadanie – dlaczego warto jeść?

 

Jedzenie to paliwo dla każdego organizmu. Aby działał w pełni i sprawnie warto pamiętać o drugim śniadaniu, które jest bardzo ważne. Poprawia metabolizm i nie tylko! A czy ty wiesz, jakie zalety przynosi spożywanie drugiego śniadania?

Odżywianie ma ogromny wpływ na nasze życie. Najczęściej to błędy popełniane w diecie skutkują problemami na różnych polach zdrowotnych. Regularne i pożywne posiłki to klucz do sukcesu. O tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia wie każdy, ale drugie śniadanie jest równie istotne i nie można go pomijać!



Drugie śniadanie – zalety  jedzenia

Może i nasz organizm nasyci się po zdrowym pierwszym śniadaniu, ale wystarczą 3-4 godziny i spada nasza wydajność. Systematyczne dostarczanie makroelementów i witamin gwarantuje prawidłowe działanie całego układu ciała. Drugie śniadanie skutecznie uzupełnia brakujące składniki odżywcze i dodaje energii. Dzięki temu uczucie zmęczenia, zdenerwowania zniknie i poprawi się ogólna wydajność. Jedząc drugie śniadanie, nie tylko będziesz cieszyć się dobrym samopoczuciem, ale wyeliminujesz niepohamowane napady głodu, co uchroni cię przed tyciem i usystematyzuje pracę metabolizmu. Kolejną zaletą drugiego śniadania jest to, że poprawia koncentrację. Dzięki niemu twój umysł pracuje jaśniej i efektywniej, i co ważne, nie czujesz się ospale.


Najlepsza pora na drugie śniadanie to 2-3 godziny po pierwszym, czyli za najbardziej optymalną godzinę uznaje się tę ok. 10-12.

 Zdjęcie: www.pexels.com


Zobacz także: 5 pomysłów na szybkie i zdrowe drugie śniadanie

 

Pomysły na drugie śniadanie

 

Żyjemy w czasach, gdzie szkoda nam czasu na wymyślne posiłki. Drugie śniadanie wcale nie jest czymś skomplikowanym. Wręcz przeciwnie, to proste przekąski, które łatwo można dostać lub w prosty i szybki sposób przygotować. Po pierwsze owoce, czyli banan, jabłko, garść malin czy truskawek, to idealny pomysł na drugie śniadanie. A jeśli masz chwilkę wieczorem, możesz zrobić pyszny pudding chia, który nasyci twój organizm. Kolejnym pomysłem na drugie śniadanie jest np. kanapka z humusem, owocami czy masłem orzechowym. Dobrym rozwiązaniem są też koktajle i świeżo wyciskane soki, a nawet garść orzechów. Prostszego rozwiązania już nie ma!

 

Zobacz także: Zdrowe śniadania przez cały tydzień

 

 Zdjęcie: www.pexels.com

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska