Kasza dla zdrowia i urody

 

Zdrowa, wartościowa, jest uzupełnieniem wielu posiłków. Kasza stanowi cenne źródło witamin i minerałów. Gości na polskich stołach od dawien dawna i do dzisiaj wykorzystywana jest w coraz to nowszych kombinacjach. Kasza daje nam szeroki wachlarz wyboru również w swoich rodzajach.

Kasza jest bardzo zdrowym produktem. Jej właściwości można mnożyć bez końca. Oto kilka najważniejszych:
– jest źródłem błonnika, normalizującego pracę jelit,
dzięki zawartości potasu obniża ciśnienie krwi,
zawiera witaminy z grupy B, witaminę E oraz kwas foliowy,
zawiera cenny magnez, który pozytywnie wpływa m.in. na nasz układ nerwowy,
dzięki temu, że zawiera też żelazo, zapobiega anemii,
poprawia pamięć,
jest idealna dla osób, które dbają o swoją figurę (nie tuczy mimo wysokiej zawartości skrobi i dużej kaloryczności),
jest lekkostrawna, a jej spożywanie wskazane jest dla kobiet karmiących oraz kobiet w ciąży, dla dzieci czy osób starszych.

 

Kasze stanowią podstawę w diecie wegetariańskiej, ale wykorzystywane są również jako dodatek do dań mięsnych. Oprócz tego, że mają właściwości zdrowotne, są też bardzo smaczne. Wyróżniamy wiele odmian kasz, do najpopularniejszych należą:

Kasza gryczana
Chyba najbardziej znana z kasz to kasza gryczana, która powstaje z nasion gryki (gryka nie jest zbożem). To idealny wariant dla osób cierpiących na celiakię, wybierających produkty bezglutenowe. Kasza gryczana na długo zapewni nam uczucie sytości, obniża też cholesterol we krwi, a także posiada wysoką zawartość przeciwutleniaczy. Dostępna jest w dwóch rodzajach jako prażona i nieprażona.

Kasza jaglana
Kasza jaglana pozyskiwana jest z prosa i jest najstarszą z kasz. Obecnie stała się dość „modnym” produktem spożywczym. Idealnie sprawdza się w kuchni jako kompozycja zarówna na słodko, jak i tradycyjnie. Tak jak kasza gryczana, tak i jaglana nie uczula i jest odpowiednia dla osób stosujących dietę bezglutenową. Posiada najwyższą zawartość żelaza i krzemu, co korzystnie wpływa na nasze kości i stawy oraz włosy, skórę i paznokcie. Ponadto ma liczne właściwości antywirusowe.

Kasza jęczmienna
Kasza jęczmienna występuje w trzech rodzajach i są to: pęczak, kasza perłowa i wiejska. Na polskich stołach znana głównie z uzupełnienia zupy  krupniku. Kasza jęczmienna zawiera duże ilości błonnika, jej główną właściwością jest to, że wspomaga nasz metabolizm, działa oczyszczająco. Zalecana jest kobietom w ciąży oraz kobietom karmiącym, ale także dla osób mających kłopoty zdrowotne z jelitami. Kasza jęczmienna posiada też znacznie większą zawartość witaminy K.

Kasza kuskus
Kasza kuskus powstaje z pszenicy durum i wygląda jak małe, rozdrobnione ziarenka. Często przygotowanie tej kaszy jest najszybszym z możliwych. Warto pamiętać, że tradycyjnie kasza kuskus powinna być gotowana na parze, a nie zalewana wrzątkiem. Odpowiednio przyrządzona jest idealną potrawą dla dzieci czy osób starszych. Ponadto kasza kuskus jest lekkostrawna, ale na tle innych kasz wypada słabo, ponieważ zawiera bardzo mało błonnika. Na naszej stronie znajdziecie przepis na kuskus z kurczakiem i sosem pomidorowym. 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska