Dieta dr Dąbrowskiej – jadłospis. Przepisy na cały tydzień

 

Dieta nie zawsze kojarzy się z czymś przyjemnym. Czasami jest obowiązkiem, który trzeba wykonać dla swojego zdrowia. Jednak to wcale nie oznacza, że nie możemy jeść również smacznych posiłków przez cały dzień. Dziś przedstawimy Wam przykładowy tygodniowy jadłospis z diety dr Dąbrowskiej.

Dieta dr Ewy Dąbrowskiej – znana również jako post Daniela – jest programem, który ma pomóc w oczyszczaniu organizmu z toksyn. Opiera się głównie na określonych warzywach i owocach. Może się wydawać, że trudno ułożyć dobry jadłospis, gdy wyłączymy z niego większość produktów, jakie na co dzień spożywamy. Jednak tak nie jest. Można przygotować pięć pysznych i wartościowych posiłków każdego dnia, co też poniżej udowodnimy.

 

Dzień 1

Śniadanie: sałatka z czerwonej kapusty, startego chrzanu, jabłka i cytryny; sok z marchewki i pietruszki.

Przekąska: pieczone plasterki dyni i cukinii w ziołach i czosnku.

Obiad: barszcz czerwony kiszony.

Podwieczorek: pomidor faszerowany.

Kolacja: zupa marchewkowa.

 

Źródło: pexels.com

 

Dzień 2

Śniadanie: sok z jabłka, buraka, marchewki.

Przekąska: makaron z cukinii ze szpinakiem.

Obiad: zupa cebulowa (bez grzanek); chipsy warzywne z buraków.

Podwieczorek: surówka z marchewki i jabłka.

Kolacja: gołąbki jarskie.

 

Dzień 3

Śniadanie: sok z pietruszki, jabłka i liści jarmużu; sałatka z mixu sałat, buraczków kiszonych, rzodkiewki, pomidora, kiszonego ogórka i szczypiorku.

Przekąska: jabłko.

Obiad: spaghetti z cukinii.

Podwieczorek: pieczona marchewka (marchewkę kroimy w słupki, przyprawiamy papryką słodką, pieczemy 25-30 min w 180 st. C).

Kolacja: sałatka z kapusty pekińskiej, ogórka kiszonego, pomidora i papryki, przyprawiona oregano, bazylią i pieprzem; sok z jabłka i buraka.

 

Dzień 4

Śniadanie: sałatka z kapusty włoskiej, cebuli czerwonej, papryki i jabłka, cytryny; sok z marchewki i pietruszki.

Przekąska: kotlety z kalafiora.

Obiad: zupa ogórkowa.

Podwieczorek: gotowana kapusta czerwona.

Kolacja: papryka faszerowana.

 

 Źródło: pexels.com

 

Dzień 5

Śniadanie: zupa kalafiorowa; sok z jabłka i buraka.

Przekąska: pół pieczonej cukinii; pół grejpfruta.

Obiad: leczo z cukinią.

Podwieczorek: marchewka i ogórek.

Kolacja: jabłko z cynamonem (pieczone 20 min w 180 st. C).

 

Dzień 6

Śniadanie: sałatka z kapusty pekińskiej, ogórka kiszonego, pomidora, papryki, czosnku i ziół.

Przekąska: chipsy z buraków, jabłek i dyni.

Obiad: zupa warzywna.

Podwieczorek: surówka z marchewki, jabłka i chrzanu.

Kolacja: sałatka z rukoli, pomidora, ogórka i rzodkiewki.

 

Dzień 7

Śniadanie: sałatka z mixu sałat, buraczków kiszonych, rzodkiewki, pomidora, papryki i ziół; sok z jabłka, marchewki i buraka.

Przekąska: seler i marchew pieczone (warzywa kroimy w plastry, przyprawiamy papryką słodką i ostrą, pieczemy 25-30 min w 180 st. C).

Obiad: bigos warzywny.

Podwieczorek: grillowana cukinia, suszone jabłka, sok z buraka.

Kolacja: sałatka z kawałka kapusty pekińskiej, dwóch ogórków kiszonych, jabłka, łodygi selera naciowego, pomidora i ziół.

 

 Źródło: pexels.com

 

Jest to jedynie przykład tego, jak może wyglądać Wasz tydzień z dietą dr Dąbrowskiej. Jak widzicie, z warzyw i owoców można przygotować naprawdę wiele różnych dań i to bez użycia innych produktów.

 

Co najbardziej przypadło Wam do gustu? A może macie własne propozycje tego, co można przygotować z tych składników?

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska