Warzywa, po które warto sięgać podczas diety

 

W czasie odchudzania chętniej jemy warzywa i owoce ze względu na bogactwo zawartych w nich witamin oraz składników odżywczych. To również dobra i zdrowa przekąska. Jednak nie wszystkie warzywa są niskokaloryczne, które zatem warto wybierać?

Zbilansowana dieta duży nacisk kładzie na jedzenie pięciu porcji owoców i warzyw każdego dnia. Piramida żywieniowa również uwzględnia ich istotną rolę dla naszego organizmu, lokując je u swoich podstaw. W czasie odchudzania warto wybierać te, które dostarczają nam rozsądnej porcji kalorii. Oto warzywa, po które można sięgać bez żadnych obaw.

 

 Fotografia: pixaby.com

 

 

Zobacz także: Niskokaloryczne owoce doskonałe w czasie diety

 

Cukinia

To warzywo ma wiele zastosowań. Zupa krem, placuszki, leczo… Co tylko sobie wymarzycie. Ostatnio popularne stało się przygotowywanie makaronu z cukinii, który zastępuje ten tradycyjny, dzięki czemu kaloryczność dania znacznie się zmniejsza. W 100 gramach tego warzywa zawiera się zaledwie 15 kcal. Co więcej, cukinia dostarcza nam witamin z grupy B.

 

 Fotografia: pixaby.com

 

Pomidory

To prawdziwy hit w rankingu niskokalorycznych warzyw. Pomidory w dużej mierze składają się z wody, dlatego też są niskokaloryczne. Poza tym pasują do wielu dań. Możemy je jeść na surowo na kanapkach czy w sałatkach. Doskonale komponują się również z makaronami. Równie zdrowy jest sok pomidorowy, najlepiej przygotowywany w domu ze świeżych warzyw. W pomidorach znajdują się również antyutleniacze spowalniające starzenie, a także liczne witaminy (C, E, K, B) oraz kwas foliowy i karoten.

 

  Fotografia: pixaby.com

 

Zielony ogórek

Składa się w 96 proc. z wody, więc bez dwóch zdań można go zaliczyć do niskokalorycznych warzyw. W 100 gramach ogórka znajduje się jedynie 15 kcal. Jeśli chodzi o inne pozytywne czynniki, to ogórki wpływają na usuwanie toksyn z organizmu i spalanie tłuszczu.

 

  Fotografia: pixaby.com

 

Zobacz także: Produkty kiszone – dlaczego warto je jeść?

 

Kalafior

W 100 gramach kalafiora znajdziemy ok. 25 kcal. Co więcej, dostarcza nam wielu innych składników takich jak: kwas foliowy, witaminy C, K i te z grupy B, a także potas i magnez. Dzięki dużej zawartości błonnika kalafior korzystnie wpływa na proces trawienia. Możemy go dodawać do sałatek, zup czy jeść jako dodatek do dań obiadowych. Należy jednak pamiętać, że sam kalafior jest niskokaloryczny, ale z dodatkiem dużej ilości masła czy bułki tartej ten stan ulega zmianie. Dlatego najlepiej spożywać go solo.

 

  Fotografia: pixaby.com

 

Papryka

W 100 gramach papryki znajduje się 30 kcal. Dodatkowo to bogate źródło potasu i wapnia oraz witamin, zwłaszcza witaminy C i A. Papryka może być spożywana na surowo (w formie przekąski, dodatku do kanapek czy sałatek), a także możemy ją dusić czy piec, a nawet faszerować.

 

  Fotografia: pixaby.com

 

Zobacz także: Najzdrowsze warzywa – polskie zamienniki superfood

 

Marchewka

To wyjątkowe warzywo ze względu na niski indeks glikemiczny, ale tylko w przypadku spożywania go na surowo. Po obróbce termicznej parametr ten znacznie wzrasta. Właśnie surowa marchewka wspomaga naszą przemianę materii. Co więcej, zawiera beta-karoten i liczne witaminy. W 100 gramach tego warzywa znajduje się 41 kcal.

 

 Fotografia: pixaby.com

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska