Popularne nazwy marek – skąd się wzięły? Część 2

Lipton, Adidas, Lego… już wiemy, skąd wzięły się ich nazwy. A co z innymi popularnymi markami? Jest ich tak wiele, że trudno je wszystkie zliczyć i wymienić. Wyróżniają się pod względem wizerunkowym i marketingowym. Wytwarzane przez nie produkty zdobyły serca areny konsumenckiej. Oto lista następnych 5 marek, które popularne w Polsce i za granicą.

IKEA – mnóstwo inspiracji i pomysłów

 

 Źródło: pixabay.com

 

IKEA to jedno z najprężniej rozwijających się przedsiębiorstw, które zajmuje się produkcją mebli oraz sprzedażą detaliczną. Spółka została założona przez Invara Kamprada w 1943 roku. Postanowiono przekształcić jej nazwę w akronim od imienia i nazwiska oraz farmy i parafii założyciela. Firma jest nastawiona na wykonywanie mebli z najdrobniejszymi szczegółami, w trosce o swoich klientów. Ponadto podejmuje szereg działań poruszających tematykę ochrony środowiska i segregacji odpadów, w wyniku czego została już kilkukrotnie dostrzeżona oraz wyróżniona przez stowarzyszenia ekologiczne. IKEA nawiązuje współpracę z rodzimymi i zagranicznymi producentami mebli, które są przez nią sprzedawane. Pierwszy polski sklep koncernu meblarskiego otworzono w 1990 roku. Nasz kraj jest drugim pod względem wielkości producentem firmy. IKEA stale podkreśla, że polscy twórcy są kreatywni, a ich pomysły wyróżniają się na tle innych państw. Pod względem marketingowym przedsiębiorstwo wielokrotnie zaskoczyło swoich klientów, którzy docenili jakość jego mebli i akcesoriów domowych.

 

Zobacz także: Popularne nazwy marek – skąd się wzięły?

 

Ziaja – krem oliwkowy gwarantem sukcesu

 

 Źródło: pixabay.com

 

Nikt z nas nie wyobraża sobie pielęgnacji bez nawilżających produktów, które chronią naszą skórę. Na rynku polskim istnieje dużo firm wytwarzających wysokiej jakości kosmetyki. Niektóre są bardzo drogie, co powoduje zniechęcenie konsumentów. Jednak w przypadku tej firmy jest zupełnie inaczej. Ziaja powstała 30 lat temu w Gdańsku. Firmę założyło małżeństwo farmaceutów – Aleksandra i Zenon Ziajowie. Sukces przedsiębiorstwa kosmetycznego został przypieczętowany przez wypuszczenie na rynek naturalnego kremu oliwkowego, który jest sprzedawany do dziś. Ziaja produkuje kosmetyki do pielęgnacji jamy ustnej, twarzy, ciała oraz włosów z naturalnych składników. Kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Dodatkowe atuty Ziai stanowią niskie ceny oferowanych produktów. Dzięki kampaniom promocyjnym i marketingowym firma zdobyła popularność w całej Europie, jak również w Azji i Ameryce. Konsumenci podkreślają, że kosmetyki ładnie pachną, a opakowania są proste i nowoczesne.

 

Zobacz także: Ziaja dla Twojego ciała

 

Audi – jedna z najlepszych marek aut

 

 Źródło: pixabay.com

 

To z pewnością fragment dla mężczyzn. Do najpopularniejszych niemieckich marek na rynku motoryzacyjnym należą m.in. Mercedes, Porsche, Volkswagen, Opel oraz Audi. Ostatnia marka samochodowa znacząco wyróżnia się na tle innych. Audi stawia na nowoczesność i podążanie za następstwami rozwoju technologicznego, łącząc elementy klasyki z zadziornością sportowych elementów. Nazwa przedsiębiorstwa pochodzi od łacińskiej transkrypcji nazwiska Horch, które oznacza „słuchaj”. Jest to nawiązanie do dźwięku, jaki wydaje samochód podczas jazdy. Firma została założona w 1909 roku przez Augusta Horcha – inżyniera budowy maszyn, który stworzył także niemiecką markę samochodową Horch. Od samego początku oba przedsiębiorstwa odznaczały się na rynku motoryzacyjnym. Produkowane samochody były wykonane z wysokiej jakości materiałów, a ich pionierskie zastosowania konstrukcyjne wzbudzały zazdrość u innych inżynierów.

 

Carrefour – francuski supermarket na czterech kontynentach

 

 Źródło: pixabay.com

 

Niewątpliwie logo supermarketu Carrefour przyciąga uwagę każdego z nas. Niektórzy nie są w stanie powiedzieć, co tak naprawdę oznacza. Czy zauważyliście strzałki w logo tej firmy? Nie ma się co dziwić, przecież carrefour w języku francuskim oznacza skrzyżowanie. Carrefour jest spółką akcyjną, która powstała w 1959 roku. Pierwszy supermarket został otwarty w 1960 roku. Należał do rodzin Marcela Fourniera i Louisa Defforeya, którzy postanowili założyć sklep przy skrzyżowaniu najczęściej uczęszczanych ulic. Od tego czasu firma rozrosła się, dzięki czemu powstała sieć supermarketów i hipermarketów, prowadzących działalność w 34 krajach na czterech kontynentach  m.in. w Polsce, Włoszech, Hiszpanii, Chinach, Brazylii czy Meksyku. Niedawno Carrefour rozszerzył swoją działalność na stronie internetowej, poprzez którą można zamówić najpotrzebniejsze produkty.

 

Krakus – dobra, bo z Krakowa

 

 Źródło: pixabay.com

 

„Cudze chwalicie, swego nie znacie” – to powiedzenie z pewnością nie jest używane przez Krakowian, a raczej Krakusów. Dlaczego akurat Krakusy? Jest to potoczne sformułowanie określające mieszkańców Krakowa lub województwa małopolskiego. W przeszłości nazwa była używana przez społeczeństwo polskie na określenie żołnierzy rodzimej lekkiej kawalerii z okresu Księstwa Warszawskiego. Wojsko uczestniczyło w wielu potyczkach i bitwach powstania listopadowego. To właśnie w Krakowie wytwarza się wódkę Krakus o zawartości alkoholu 40%. Produkowana jest od 1962 roku. Powstaje z wysokiej jakości spirytusu w skomplikowanym procesie polegającym m.in. na oczyszczaniu surowców, parowaniu, zacieraniu, fermentacji i rektyfikacji. Dostępne pojemności wódki to 100 ml, 200 ml, 500 ml oraz 700 ml. Jest ona przedmiotem dyskusji, która toczy się między Polską a Rosją. Obydwa państwa rywalizują o miano ojczyzny wódki, która sięga kilkusetletniej tradycji.

 

Przedstawione marki już od bardzo dawna istnieją na rynku konsumenckim. Dzięki podążaniu firm za duchem czasu marki stale rozwijają się i przekształcają swoją formułę. Nastawiają się na nowe grupy docelowe, które mogą zostać ich stałymi konsumentami. W dzisiejszych czasach marki zwracają wielką uwagę na przyciąganie uwagi odbiorców. Proces reklamowania produktu nie ogranicza się jedynie do informowania medialnego, to również docieranie do uczestnika konsumpcji w nietuzinkowy sposób.

 

Zobacz także: Hasła z reklam, które pamiętamy do dziś cz. I

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska