Pomysły na dania z awokado

 

Smaczliwka wdzięczna. Brzmi znajomo? Jeśli nie, to prawdopodobnie większość z Was zna tę roślinę pod znacznie bardziej popularną nazwą. Awokado lub też awokado właściwe to gatunek rośliny wywodzącej się oryginalnie z południowego Meksyku, jednak dziś z ogromną śmiałością podbija kubki smakowe Europejczyków. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na przygotowanie smacznych i szybkich dań z wykorzystaniem tego – wciąż egzotycznego – owocu.

Awokado – po odpowiednim przyprawieniu – jest nie tylko smaczne i pożywne, ale także bardzo zdrowe. Owoc ten jest bowiem nasycony kwasami tłuszczowymi, dającymi szybkie uczucie sytości. Tym samym przyspiesza on proces metabolizmu i polecany jest osobom przebywającym na diecie lub dbającym o sylwetkę. Potrawy z jego wykorzystaniem sprawdzają się szczególnie jako syte i smaczne śniadania, dające energię na cały dzień. Oprócz walorów odżywczych awokado przyspiesza procesy myślenia i obniża poziom złego cholesterolu, z którym zmaga się bardzo wiele osób. Według nowoczesnej medycyny, aby doświadczyć pozytywnych skutków działania awokado, należy spożywać je co najmniej raz w tygodniu. Przedstawiamy więc kilka sprawdzonych przepisów na potrawy z wykorzystaniem tego owocu, które z łatwością przyrządzimy w domowym zaciszu.

 

Pasta z awokado

 

Prawdopodobnie jeden z najprostszych, a jednocześnie najbardziej uniwersalnych przepisów na przyrządzenie awokado. Pasta sprawdzi się idealnie jako dodatek do kanapek, a także jako samodzielny dip, w którym maczać można pokrojone w paski warzywa lub sery. Do jej przygotowania potrzebujemy jedno dojrzałe awokado, dwa ugotowane jajka, dwie łyżki soku z cytryny, łyżkę majonezu oraz przyprawy takie jak sól i pieprz. Po wydrążeniu awokado należy rozgnieść je widelcem w gęstą masę. Następnie dodajemy pokrojone w drobną kostkę jajka, majonez oraz pozostałe składniki. Tak przygotowaną pastę można przetrzymywać w lodówce nawet do dwóch dni. Aby uniknąć czernienia awokado, należy dodać większą ilość soku z cytryny, który zapobiega odbarwieniom. Pasta z awokado może być stosowana jako główny składnik naszej porannej kanapki, a także zastępować masło czy inny tłuszcz, jakim zwykliśmy smarować chleb. Polecamy podanie z łososiem, papryką wędzoną i rukolą lub świeżym szpinakiem.

Zobacz także: Pomysły na pożywne śniadania do szkoły i pracy

 

Sałatki

 

Awokado, dzięki swojej specyficznej gęstości, może być spożywane zarówno jako rozgnieciona, zmiksowana masa, jak i pokrojony w kostkę owoc, będący składnikiem wielu sałatek i surówek. Szczególnie polecamy sałatkę z dojrzałego awokado, pistacji i sera pleśniowego. Najlepiej w roli sera sprawdzi się pleśniowy ser gorgonzola, który – podobnie jak awokado – kroimy w około centymetrową kostkę. Smaku dodadzą sałatce suszone pomidory, pokrojone w cienkie paski oraz pistacje lub inne orzechy. By sałatka nie była sucha, należy dodać do niej odpowiedni sos. Do tego dania sprawdzą się zarówno gotowe sosy sałatkowe, dostępne w wielu marketach, jak i przygotowane własnoręcznie dipy. Najprostszym sosem, jakim możemy wzbogacić smak naszej sałatki, jest sos wykonany z oliwy z oliwek, soku z cytryny, świeżo mielonego pieprzu, bazylii i tymianku. Po wymieszaniu warto oprószyć sałatkę liśćmi roszponki i rukoli. Podawać najlepiej tego samego dnia, po uprzednim schłodzeniu. Szybka, łatwa w przygotowaniu i smakowita – sałatka ta sprawdzi się idealnie w przyjmowaniu niespodziewanych gości.

Zobacz także: Przepis na śniadaniowe placuszki serowo-budyniowe

 

Coś na ciepło

 

Wrapy i tortille podbijają ostatnio polski rynek kulinarny. Szybkie, proste w przygotowaniu, a do tego efektownie wyglądające i smaczne. Warto więc spróbować urozmaicić je nowymi składnikami. Jeden z prostszych przepisów zawierających awokado to wrap z kurczakiem. Drobno pokrojonego kurczaka przysmażamy na patelni do uzyskania złocistego kształtu. Przygotowane wcześniej placki tortilli smarujemy serkiem kanapkowym i układamy na nich pokrojone drobno pomidory, sałatę, ulubioną szynkę oraz pokrojone w paski awokado. Całość polewamy sokiem z cytryny i posypujemy pestkami dyni. Dokładamy usmażonego kurczaka i dokładnie rolujemy kanapkę. Podajemy pokrojone w niewielkie kawałki – na ciepło lub jako przekąskę. Można wzbogacić własnoręcznie przygotowanym dipem lub sosem. 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska