Niskokaloryczne owoce doskonałe w czasie diety

Kiedy dbamy o linię, staramy się wybierać produkty, które nie zawierają w sobie niebotycznych ilości kalorii. Tak jak i wszystko, owoce również dzielą się na te bardziej i mniej kaloryczne. Oto lista tych, po które warto sięgać w czasie odchudzania.

Każda kobieta przynajmniej raz w życiu jest na diecie. Niektóre nawet średnio co pół roku. Zmienia się wtedy jadłospis. Eliminujemy ciężkie, smażone produkty, a stawiamy na potrawy lekkostrawne. Uzupełniamy też nasze codzienne menu o sporą porcję owoców i warzyw. Jednak owoc owocowi nierówny. Ich kaloryczność jest różna, dlatego warto wiedzieć, które z nich możemy jeść w dużych ilościach, nie martwiąc się o dodatkowe kilogramy.

 

Które owoce wybierać?

Jeśli chcemy zjeść sporą ilość owoców i jednocześnie nie przekroczyć naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, to powinniśmy wybrać te gatunki, które mają w sobie sporą zawartość wody. Oczywiście, najlepiej żeby były one świeże, bo np. te z puszki są zakonserwowane w słodkim syropie, dlatego też ich kaloryczność jest większa. Co sprawia, że jedne owoce są mniej, a inne bardziej kaloryczne? Decyduje o tym zawartość fruktozy (cukier). Do bardziej kalorycznych należą np. banany czy winogrona. Nie oznacza to, że mamy je wyeliminować z diety, przecież nadal są owocami (pamiętamy o zalecanych 5 porcjach dziennie) i zawierają sporo potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania składników. Powinniśmy jednak spożywać je w mniejszych ilościach, natomiast te, które zostaną wymienione poniżej, możemy jeść bez obaw, że nasza dieta pójdzie na marne.

 

 Fotografia: pixaby.com

 

Zobacz także: Owoce jakich pewnie nie znacie. Jak jeść rzadkie owoce?

 

Arbuz

W 100 gramach tego produktu znajduje się zaledwie 30 kcal. To wszystko za sprawą dużej zawartości wody. Arbuz idealnie sprawdzi się w czasie upalnych dni, kiedy pozwoli nam na schłodzenie i poskromi nasz apetyt. Dodatkowo, to doskonałe źródło potasu i witaminy C.

 

  Fotografia: pixaby.com
 

Melon

Skoro mamy arbuza, to nie może również zabraknąć melona. W nim również znajduje się sporo wody, dlatego w 100 gramach znajdziemy zaledwie 35 kcal. Co więcej, pasuje do różnego rodzaju sałatek i deserów, dlatego łatwo go włączyć do diety. Kolejną zaletą jest zawartość potasu, dzięki któremu możemy uniknąć nadciśnienia tętniczego.

 

  Fotografia: pixaby.com
 

Truskawki

Co prawda te wyhodowane w naszym kraju są dostępne krótko, ale zawsze możemy przygotować się i zamrozić sobie kilka porcji. Z truskawek przygotujemy wiele różnych koktajli i innych smakołyków, które urozmaicą nasz jadłospis. Jeśli chodzi o kaloryczność, to w 100 gramach znajduje się blisko 32 kcal. Dzięki temu, że jest to owoc pożywny, możemy zaspokoić głód kosztem niewielkiej ilości kalorii, a jednocześnie dostarczyć naszemu organizmowi dzienną dawkę witaminy C. Dodatkowo truskawki zawierają pektyny, które wpływają na pracę jelit.

 

  Fotografia: pixaby.com
 

Ananas

Tego owocu nie może zabraknąć na tej liście, a to za sprawą jego szczególnych właściwości. W ananasie znajduje się bromelanina, która przyspiesza przemianę materii, a oprócz tego działa oczyszczająco. W ananasie znajdziemy również sporą dawkę błonnika. Należy jednak pamiętać, że najlepiej spożywać świeży owoc (ten z puszki na pewno nie pomoże nam w czasie diety). W 100 gramach ananasa znajduje się około 50 kcal.

 

  Fotografia: pixaby.com
 

Zobacz także: Suszone owoce: dlaczego warto jeść i jak wybrać najlepsze?

 

Maliny

Choć to owoce sezonowe, to możemy je również zamrozić lub spożywać w postaci przetworów (wtedy jednak ich kaloryczność wzrasta). Wszyscy znamy maliny z ich leczniczych właściwości. Nie od dziś wiadomo, że herbatka z malinami to antidotum na przeziębienie. Jednak te owoce korzystnie oddziaływają nie tylko na układ odpornościowy. Zawarte w nich antyoksydantom opóźniają starzenie, a dzięki niskiej kaloryczności (29 kcal/100 g) dbają o naszą figurę.

 

  Fotografia: pixaby.com
 

Jabłka

To nasz rodzimy owoc, który bardzo łatwo możemy zdobyć nawet bezpośrednio u sadowników. Mamy wtedy pewność co do jego pochodzenia i sposobu uprawy. Kaloryczność różni się w zależności od odmiany. W słodszych jabłkach zawartość cukru będzie większa. W 100 gramach tego owocu znajduje się około 50 kcal. Najlepiej spożywać je na surowo jako przekąskę. Dodatkowym atutem jabłek jest duża zawartość błonnika i przeciwutleniaczy, co w czasie diety ma spore znaczenie.

 

 Fotografia: pixaby.com
 

Grejpfrut

Cytrus ten znalazł się na liście z kilku powodów. Przede wszystkim zawiera sporą ilość witamin, co korzystnie wpływa na naszą odporność. Ponadto jego spożycie powoduje obniżenie cholesterolu, a także pozwala na kontrolę ciśnienia. Jeśli chodzi o korzyści z jedzenia grejpfrutów na diecie, to przede wszystkim ułatwia spalanie tłuszczów i oczyszczanie organizmu z toksyn. W 100 gramach grejpfruta znajduje się szacunkowo 50 kcal, także spokojnie możemy dodawać ten owoc do sałatek, musli czy jeść go samodzielnie.   

 

  Fotografia: pixaby.com
 

          

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska