Jak uratować suche końcówki włosów? Wypróbuj 5 sposobów

09/06/2019

 

Włosy, a szczególnie końcówki, są narażone na ciągłe przesuszanie się. Wówczas często stają się również rozdwojone i podatne na złamania. Możesz jednak poprawić ich stan, stosując pewne zasady pielęgnacji. Sprawdź jakie.

Na powstanie suchych końcówek włosów ma wpływ dużo istotnych czynników. Zazwyczaj są konsekwencją częstego farbowania oraz stylizowania ich na gorąco np. suszarką lub lokówką. Na utratę wilgoci wpływają także niesprzyjające warunki atmosferyczne, a nawet zła dieta. Jeśli jednak zmienisz nieco swoje nawyki pielęgnacyjne i żywieniowe, będziesz w stanie skutecznie wzmocnić końce pasm. 

 

Kosmetyki do włosów – dobierz szampon, odżywkę i maskę

 

Utrzymanie prawidłowej higieny włosów jest ważne, ale ich zbyt częste mycie szamponem może pozbawić je sebum, czyli naturalnego łoju skórnego. Odpowiada on między innymi za połysk pasm, a jego zbyt duża ilość prowadzi do przetłuszczania się kosmyków. Nie jest wskazane, by myć je codziennie. Wystarczy robić to kilka razy w tygodniu po to, by przywrócić naturalną równowagę olejową skóry głowy oraz sprawić, by włosy i końcówki były gładkie, lśniące i odpowiednio chronione przed wysuszeniem. 

 

Jeśli jednak nie możesz zrezygnować z codziennego mycia kosmyków, to używaj chociaż szamponu nawilżającego, przeznaczonego do suchych włosów. Taki kosmetyk łagodnie oczyści końce bez całkowitego usuwania sebum. W jego składzie powinno się znaleźć dużo witamin oraz składników odżywczych takich jak oleje, niezbędne kwasy tłuszczowe, proteiny i ceramidy. 

Odżywki to również niezbędny element pielęgnacji osób skarżących się na suche końcówki włosów. Dzięki nim ochronisz kosmyki przed zniszczeniami, które mogą się przydarzyć podczas ich stylizacji oraz czynników środowiskowych takich jak intensywne słońce czy wiatr. Unikaj jednak produktów do włosów zawierających siarczany, silikony, alkohole i parabeny. Te składniki mogą bardzo zaszkodzić twoim końcówkom, doprowadzając do nadmiernego usunięcia łoju skórnego oraz mogą uczynić je wiotkimi, matowymi, suchymi i łamliwymi. 

 

Drugim kosmetykiem, o którym nie można zapominać, kiedy borykasz się z przesuszonymi i zniszczonymi końcówkami włosów, jest głęboko nawilżająca i odżywiająca maska. Raz lub dwa razy w tygodniu używaj więc kosmetyku, który pomoże ci utrzymać nawilżone i zdrowe końce. Pozostaw maskę przez trzydzieści minut na lekko wilgotnych pasmach, omijając nasadę włosów, a dla wzmocnienia efektu owiń głowę ciepłym ręcznikiem lub nałóż czepek. Po upływie tego czasu umyj włosy jak zwykle. 

 

Zobacz także: Domowe maseczki na włosy – te sposoby naprawdę działają

 

Stylizowanie włosów – uważaj z gorącymi temperaturami 

 

Stylizacja włosów na gorąco przy pomocy lokówki, prostownicy, suszarki, a nawet termoloków może sprawić, że twoje pasma będą wyglądać niesamowicie, ale twoje końcówki mogą stać się szybko przesuszone. Wysoka temperatura pozbawia włosy naturalnej wilgoci zwłaszcza w przypadku urządzeń, które mają bezpośredni kontakt z kosmykami, dlatego nie należy często po nie sięgać. Jeżeli jednak na co dzień nie możesz zrezygnować z tego typu modelowania, pamiętaj o zastosowaniu kosmetyków termoochronnych np. serum. Produkty te chronią włosy przed działaniem wysokiej temperatury i choć całkowicie nie uchronią ich przed uszkodzeniami, to z pewnością zmniejszą takie prawdopodobieństwo. 

 

Podczas suszenia włosów należy pamiętać, że najlepiej trzymać suszarkę 5-10 cm od głowy. Warto też zainwestować w urządzenie z technologią jonową, ponieważ pomaga ono zachować naturalne nawilżenie włosów. Kiedy natomiast masz trochę wolnego czasu, staraj się by twoje suche i łamliwe końcówki włosów co jakiś czas odpoczęły od gorącego nawiewu suszarki, dlatego delikatnie osusz je ręcznikiem i po prostu poczekaj, aż naturalnie wyschną.

 

Niekorzystne czynniki zewnętrzne – możesz je powstrzymać 

 

Narażanie końcówek włosów na nadmierne działanie promieni UV, gwałtowne podmuchy wiatru, chlor w basenie, słona woda lub suche powietrze mogą pozbawić je cennej wilgoci. Dlatego, zanim wyjdziemy na zewnątrz, warto uchronić kosmyki ubierając czapkę, kapelusz lub chustkę, stosując filtr ochronny na włosy w sprayu oraz upinając je tak, by ochronić końcówki. Natomiast podczas pływania zabezpiecz pasma przed chlorowaną wodą nosząc czepek, a kiedy chcesz uzyskać dodatkową ochronę, wmasuj we włosy olej kokosowy lub oliwę z oliwek. Jeśli natomiast zdarzy ci się je zamoczyć w chlorze lub wodzie morskiej, to wypłukacz je pod wodą i nie susz ich na słońcu. 

 

Zobacz także: Proste triki na zdrowe i piękne włosy

 

Olejki i masła – naturalne sposoby nawilżania włosów

 

Oleje lub masła roślinne z powodzeniem mogą służyć jako naturalne odżywki dla suchych końcówek włosów. Najpopularniejsze z nich to olejek migdałowy, oliwa z oliwek, olej rycynowy, olej arganowy, olej kokosowy, olej z awokado, olej z pestek moreli i olej jojoba, a także masło shea i aloes. Aby użyć tych organicznych kosmetyków wmasuj ich niewielką ilość w wilgotne lub suche pasma, szczególnie koncentrując się na końcach. Następnie przeczesz włosy i nie myj ich chyba że wyglądają tłusto. 

 

Po zastosowaniu wybranego masła lub olejku kosmyki zostaną wygładzone, będą mniej rozdwojone, nabiorą połysku, przestaną się łamać i zachowają odpowiednią wilgoć. Poza tym te specyfiki są bogate w witaminę E i przeciwutleniacze, co pomaga uszczelnić zewnętrzną warstwę włosów, naprawiając w ten sposób uszkodzenia. 

 

Witaminy i inne wartościowe składniki – dostarczaj ich sobie w jedzeniu

 

Niektóre witaminy mają bezpośredni wpływ na stan twoich pasm i mogą przywrócić im blask i je nawodnić. Spróbuj kwasu tłuszczowego omega-3, który utrzyma odpowiednie nawilżenie końcówek. Znajdziesz go m.in. w: łososiu, makreli, sardynkach i tuńczyku, ostrygach, jagodach, pomidorach, orzechach włoskich, brokułach i fasoli. 

 

Warto także zwrócić uwagę na takie witaminy jak A i C oraz na biotynę, białko oraz żelazo, które mają wpływ na zdrowie włosów i ich nabłyszczenie. Dlatego w twojej diecie powinny się znaleźć m.in.: cytrusy, szpinak, orzechy włoskie, pistacje, pestki dyni, soczewica, brązowy ryż, nabiał, chude mięso i produkty na bazie soi. 
 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska