Jak rozpocząć dzień pełen energii? 6 wskazówek na udany poranek

 

Wstawanie wcześnie rano z łóżka nie kojarzy nam się z niczym przyjemnym. Wolimy zostać pod ciepłą kołdrą, gdy za oknem mróz i śnieg, a na biurku piętrzy się lista spraw do załatwienia. Jednak możemy zaczynać dzień tak, by nie tracić energii do działania od razu po przebudzeniu.

Istnieje wiele różnych metod, które mają dodać nam energii potrzebnej na cały dzień. Między nimi znajdziemy zimny prysznic, zjedzenie konkretnych potraw, wypicie kawy. Dziś chcielibyśmy przedstawić wam zestaw kilku prostych czynności, które możecie wdrożyć do swojego poranka, dzięki czemu zyskacie energię na cały dzień.

 

Szklanka wody

Nasz organizm jest odwodniony po całej nocy, więc potrzebuje płynów. Dlatego warto rozpocząć dzień od szklanki wody – można do niej dodać sok z cytryny, by dostarczyć sobie dodatkowo witaminę C.

Woda nie tylko nawadnia nasz organizm, ale również oczyszcza go z toksyn i wspomaga procesy trawienne. Poza tym nasz mózg składa się w większości z tego płynu, więc nawet niezauważalne dla nas odwodnienie może utrudniać nam koncentrację.

 Źródło: pexels.com

 

Zobacz także: Woda z cytryną na czczo – dlaczego warto ją pić?

 

Drzemkom mówimy stop

Każdy chyba nie raz włączył drzemkę, by przedłużyć swój sen o kilka kolejnych minut. Niestety nie są one dla nas zbyt zdrowe i utrudniają nam wstanie z łóżka. Ponadto w ciągu dnia możemy czuć się bardziej zmęczeni niż wypoczęci. Dzieje się tak dlatego, że przy pierwszym budziku organizm jest już gotowy do rozpoczęcia pracy, a kolejne drzemki dezorientują go, bo przygotowywał się na dłuższy sen, a został z niego nagle wyrwany. Dlatego lepiej od razu wstawać niż przeciągać to w nieskończoność.

 

Oczywiście, czym innym są drzemki w ciągu dnia. 15-20 minut dodatkowego snu pomaga nam odpocząć i zebrać siły do dalszej pracy.

 

Plan dnia

O poranku w naszej głowie kotłuje się od dziesiątek spraw, które chcielibyśmy wykonać. Nie nastraja nas do wstawania, bo te rzeczy nas przytłaczają. Dlatego lepiej dzień wcześniej zrobić sobie plan dnia i rozplanować, co kiedy chcielibyśmy wykonać, zostawiając też czas na potrzebny odpoczynek. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że ze wszystkim zdążymy, a dzień rozpocznie się o wiele lepiej.

 

  Źródło: pexels.com

 

Książka i muzyka

Innym zwyczajem, który łatwo możemy wdrożyć w nasz poranek, jest rozpoczęcie go od dobrej lektury czy posłuchania ulubionej piosenki. Co pomoże nam lepiej zacząć dzień pracy niż przyjemność z wykonania lubianej przez nas czynności?

 

Zobacz także: Optymistyczna playlista na dzień dobry

 

Poranne ćwiczenia

Dobrze jest też rozpocząć dzień od prostej gimnastyki. Nie potrzeba do tego żadnego sprzętu czy siłowni. Wystarczy kawałek wolnej przestrzeni. Celem jest rozruszanie ciała i pobudzenie go do działania.

 

Każdy zna kilka podstawowych ćwiczeń, które sprawdzą się o poranku. Mogą to być np. skłony, brzuszki czy przysiady. Poranna aktywność pobudzi krążenie krwi i podniesie poziom energii. Jeśli będziemy pamiętać o regularnych ćwiczeniach, możemy również poprawić swój sen i samopoczucie.

  Źródło: pexels.com

 

Zaczynaj dzień tak samo

Warto pamiętać o tym, by każdy dzień rozpoczynać według tego samego schematu. Może wydawać się to monotonne, jednak w rzeczywistości pomoże nam zacząć poranek z zapasem energii aż do wieczora, a także trzymać się planu do końca dnia. Dzieje się tak ponieważ wykonując te same czynności, organizm nastraja się do funkcjonowania na cały dzień.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska