Jak nie dać się oszukać biurom podróży?

 

Dla niektórych sezon wakacyjny już się zaczął, inni wciąż czekają na upragniony urlop. Jedni i drudzy przeglądają oferty przeróżnych biur podróży w poszukiwaniu czegoś dla siebie. Jednak ten czas jest idealnym momentem dla feralnych przedstawicieli z biur, którzy chcą oszukać swoich klientów.

1. Sprawdź biuro:

Po wybraniu konkretnego biura najpierw go dokładnie sprawdź od strony prawnej. W tym celu wejdź na stronę internetową Polskiej Izby Turystyki (PIT) i zweryfikuj, czy wybrane przez nas biuro jest jej członkiem oraz gdzie może wysyłać turystów, którzy korzystają z ich usług.

 

2. Sprawdź ofertę:

Każde biuro powinno zapewnić Ci dostęp do rzetelnych i dokładnych informacji na temat wyjazdu. Wszelkiego rodzaju foldery i dokumenty muszą zawierać następujące informacje:

- cenę imprezy oraz sposób jej ustalania;

- miejsce pobytu lub trasę wycieczki;

- rodzaj środka transportu, jakim dotrzesz do miejsca docelowego;

- położenie i rodzaj hotelu;

- liczbę i rodzaj posiłków;

- program zwiedzania i atrakcji turystycznych, które są zapewnione;

- wysokość zaliczki oraz termin zapłaty całej kwoty;

- informacje o przepisach paszportowych, wizowych, sanitarnych i wymaganiach zdrowotnych związanych z udziałem w wycieczce.

Ponadto, biuro musi, jeszcze przed podpisaniem umowy, poinformować Cię o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej oraz zakresie ubezpieczenia od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków.

 

3. Przeczytaj umowę:

Podstawą do udziału w wyjeździe i wszelkich późniejszych uwag i reklamacji jest umowa. Musi zostać sporządzona na piśmie! Przed podpisaniem dokładnie przeczytaj, czy zawiera wszystkie poniższe dane:

- nazwa organizatora, jego numer wpisu do rejestru organizatorów turystyki, NIP oraz imię, nazwisko i funkcję osoby, która w jego imieniu podpisuje umowę;

- termin powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu wyjazdu wraz z podaniem powodu;

- sposób i terminy składania ewentualnych reklamacji;

- podstawy prawne umowy i konsekwencje, jakie z niej wynikają.

 

Oraz wszystkie informacje, które wcześniej zagwarantowano Ci w ofercie, czyli:

- miejsce pobytu i trasa;

- czas trwania wyjazdu;

- szczegółowy program;

- cena usługi turystycznej z wyszczególnieniem wszystkich dodatkowych należności i opłat;

- sposób zapłaty;

- rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów oraz dane ubezpieczyciela.

 

 

Co jeśli jednak zostaniemy oszukani i w momencie przyjazdu na miejsce rzeczywistość różni się od wcześniejszych założeń? Najlepiej od razu zgłosić się do rezydenta, czyli osoby, która reprezentuje biuro podczas wycieczki. Mam nadzieję, że przykre doświadczenia Was nie spotkają, ale ostrożności nigdy za wiele.

 

Udanych wakacji! 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska