Domowe sposoby na bóle miesiączkowe. Zobacz jakie to proste

13/11/2018

 

Podczas miesiączki kobiety często skarżą się na dyskomfort związany z bólem brzucha. Płeć piękna może także doświadczać takich objawów jak: wymioty, mdłości, bóle głowy i pleców. Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się jednak nad naturalnymi metodami zwalczania dolegliwości menstruacyjnych?

W czasie okresu mięśnie macicy kurczą się i rozluźniają, dlatego kobiety odczuwają skurcze, które powodują boleści. W przypadku tych przejściowych i łagodnych niedyspozycji niektóre domowe sposoby mogą pomóc je złagodzić. Dowiedz się jak zmniejszyć nieprzyjemne dolegliwości, już podczas następnego cyklu miesiączkowego, i poczuć szybką ulgę.

 

Ciepło w każdej postaci

 

Kontakt z ciepłem poprawia i zwiększa przepływ krwi do brzucha, co sprawia, że rozluźniają się mięśnie macicy. Okazuje się, że termofor mający temperaturę 40°C jest równie skuteczny, jak leki przeciwbólowe zawierające ibuprofen.

 

Fotografia: www.pexels.com

 

Zobacz także: Domowe sposoby na ból mięśni

 

Jeśli nie masz butelki z ciepłą wodą lub poduszki grzewczej, weź kąpiel lub użyj gorącego ręcznika, kładąc go na bolącym miejscu.

 

 

Masaż relaksacyjny – to działa

 

Aromaterapeutyczny masaż z wykorzystaniem olejku eterycznego to kolejna z metod, która może pomóc podczas bolesnej miesiączki. Ten sposób natychmiast znacznie zmniejszy ból i czas jego trwania.

 

Masowanie polega na naciskaniu określonych punktów w dolnej części brzucha i na plecach. Należy więc wykonywać delikatne, koliste ruchy, dotykając tych partii ciała.

 

Fotografia: pixabay.com

 

Aby wykonać skuteczny masaż, najlepiej zaopatrzyć się w mieszankę lawendy, szałwii i olejku majerankowego. Możesz kupić pachnący olej z podobnymi składnikami lub zrobić własny.

 

Zioła i rośliny lecznicze na ból

 

Podczas okresu warto unikać produktów, które mogą mieć wpływ na nasze złe samopoczucie. Powodują one przede wszystkim wzdęcia i zatrzymanie wody w organizmie. Unikaj więc kofeiny, alkoholu, słonych i tłustych potraw oraz napojów gazowanych. Ograniczone spożycie tych produktów w czasie menstruacji lub rezygnacja z nich może także pomóc złagodzić skurcze i zmniejszyć napięcie towarzyszące miesiączce.

 

W walce o lepsze samopoczucie warto natomiast pomyśleć nad tym, by dodać zioła do swojej codziennej diety. Niektóre ziołowe środki lecznicze zawierają związki przeciwzapalne i przeciwskurczowe, które zdaniem ekspertów mogą zmniejszyć obrzęk związany z bólem menstruacyjnym.

 

Udowodniono, że herbata rumiankowa zwiększa poziomy glicyny w moczu, co pomaga łagodzić ból i zmniejszyć jego nasilenie. Napar z rumianku powinno się pić dwa razy dziennie, tydzień przed okresem.

 

Fotografia: pixabay.com

Zobacz także: Domowe sposoby na ból głowy

 

Drugą polecaną rośliną jest imbir. Nie każdy wie, że ma właściwości lecznicze. Sprawdź jego działanie i umieść mały kawałek tej przyprawy w gorącej wodzie, a otrzymasz napój łagodzący skurcze. Co więcej, stwierdzono, że imbir jest tak samo skuteczny, jak ibuprofen, który uśmierza ból.

 

Fotografia: www.pexels.com

 

Dieta i ćwiczenia w domu – spróbuj tego połączenia

 

Utrzymywanie zdrowej diety i regularne ćwiczenia fizyczne mogą znacznie przyczynić się do uniknięcia dolegliwości związanych z menstruacją. Żywność, która pomaga zmniejszyć bóle miesiączkowe to ta minimalnie przetworzona i zawierająca błonnik.

 

Należy jeść zatem brązowy ryż bogaty w witaminę B-6, która zmniejsza wzdęcia, oraz orzechy, migdały i pestki dyni z manganem łagodzącym skurcze.

 

Fotografia: www.pexels.com

 

Warto też zwrócić uwagę na siemię lniane zawierające kwasy omega-3 o właściwościach antyoksydacyjnych, które zwalczają obrzęk i stan zapalny.

 

Fotografia: pixabay.com

 

Zobacz także: Domowe sposoby na ból żołądka

 

Nie zapominaj też o tym, by dostarczyć sobie boru. Jego wysokie stężenie znajduje się w awokado, ciecierzycy, maśle orzechowym, bananach i suszonych śliwkach. Ten dobroczynny minerał zmniejsza intensywność i długość bólu menstruacyjnego. Możesz również brać suplementy z borem, jeśli w twojej diecie nie ma wystarczającej ilości tego składniku.

 

 Fotografie: www.pexels.com

 

Pierwiastkiem, który pomoże zmniejszyć skurcze mięśni podczas okresu, jest wapń. Szukaj go w nabiale, migdałach, ziarenkach sezamu oraz w zielonych warzywach liściastych.

 

 Fotografie: www.pexels.com, pixabay.com

 

Ostatnim kluczowym składnikiem odżywczym jest magnez, który zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie. Możesz znaleźć go m.in. w bananach, pestkach dyni, a także w czekoladzie.

 

 Fotografie: pixabay.com

 

Kiedy już wiadomo na co zwrócić uwagę w swojej diecie, pora przejść do ćwiczeń. Najlepiej wykonywać je bezpośrednio przed okresem lub w jego trakcie. Kiedy się ruszasz, uwalniasz endorfiny zapobiegające działaniu prostaglandyn. Są to hormony aktywowane podczas cyklu menstruacyjnego i to one przyczyniają się do stanu zapalnego oraz bólu. Co więcej, wysiłek fizyczny skutecznie zmniejsza boleści miesiączkowe w takim stopniu, że może to wyeliminować lub zmniejszyć potrzebę stosowania leków przeciwbólowych. 

 

Fotografia: www.pexels.com

 

Aby pokonać bolesność brzucha, możesz zdecydować się na jogę lub ćwiczenia aerobowe. To one pomogą zapobiec przykrym objawom menstruacji lub zmniejszyć je dzięki temu, że podczas ruchu zwiększa się przepływ krwi.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska