Domowe sposoby na ból mięśni

19/10/2018

 

Silny ból mięśni może dopaść każdego i wszędzie, w najmniej oczekiwanym momencie. W takiej sytuacji myślimy jedynie o tym, by jak najszybciej położyć się do łóżka i odpocząć. Podpowiem wam jak poradzić sobie z tym trudnym okresem.

Przyczyn pojawiania się tych nieznośnych skurczy jest wiele ‒ występują zwykle ze zmęczenia, po wysiłku fizycznym, a także mogą być objawem przeziębienia czy wzrostu temperatury ciała. Bóle mięśni charakteryzują się różnym stopniem nasilenia, częstotliwością występowania oraz czasem trwania. Niezależnie od tego, jak bardzo nam dokuczają i jaka jest ich przyczyna, bóle takie można załagodzić. Zazwyczaj sięgamy wtedy po różnego rodzaju środki przeciwbólowe, które nie zawsze są skuteczne, a czasem zdarza się, że wywołują liczne skutki uboczne. Powtarzające się silne bóle mięśni to poważny powód, by zapisać się na wizytę do lekarza. Jeśli jednak nie są nasilone i pojawiają się sporadycznie, możemy poradzić sobie z nimi za pomocą sprawdzonych domowych sposobów. Jak zwalczyć bóle mięśni w bezpieczny dla organizmu sposób?

 

Zobacz także: Błędy w diecie, przez które nie możesz schudnąć

 

1. Wysiłek fizyczny pomaga wzmocnić mięśnie

Przede wszystkim warto pomyśleć o wzmocnieniu mięśni. Wbrew pozorom na takie dolegliwości odpoczynek w łóżku nie jest najlepszym rozwiązaniem. Często zdarza się, że organizm po prostu potrzebuje ruchu. Jeśli tylko możemy sobie na to pozwolić, warto codziennie poświęcać czas na spacery, gimnastykę lub różnego rodzaju sporty. Przy tego rodzaju dolegliwościach pomagają również ćwiczenia fitness, jazda na rowerze czy pływanie. Regularny wysiłek fizyczny sprawia, że mamy lepszą kondycję. Poświęcając czas na ćwiczenia rozciągające, spacer czy inną formę aktywności, wzmacniamy mięśnie oraz kości, poprawiamy formę, a także uśmierzamy ból. Tylko dzięki temu możemy uchronić się przed zastojami, w wyniku których dolegliwości nasilają się. Aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ nie tylko na bóle mięśni, ale również na nasze zdrowie i dobre samopoczucie.

Fotografia: pexels.com

 

2. Właściwa dieta zapobiega bólom mięśni

Na silne bóle mięśni możemy także zastosować właściwą dietę. Spożywanie starannie dobranych produktów łagodzi bóle oraz usprawnia funkcjonowanie organizmu. Czy dieta ma wpływ na nasze samopoczucie? Okazuje się, że tak, i to bardzo duży. Chcąc złagodzić bóle mięśni, warto postawić na jedzenie dużej ilości owoców i warzyw, unikając tym samym tłustych potraw, a zwłaszcza tłuszczów zwierzęcych. Nasilające się skurcze, utrudniające normalne funkcjonowanie, występują często z powodu niedoboru wapnia, magnezu oraz potasu. Dlatego też, gdy pojawiają się skurcze i bóle mięśni, warto ułożyć sobie dietę bogatą w minerały, a także przyjmować różnego rodzaju witaminy.

 

Zobacz także: Sport w ciąży. Co wolno, a czego nie?

 

Fotografia: pexels.com

 

3. Relaksujące masaże na obolałe mięśnie

Dobrym sposobem na poradzenie sobie z bólem mięśni są również relaksujące i zmniejszające napięcie całego ciała masaże. Można je wykonać niekoniecznie w profesjonalnym salonie, na skurcze pomagają zarówno masaże wodne pod prysznicem, jak i zwykły masaż wykonany przez bliską osobę. Podczas przyjemnego ugniatania, zwłaszcza bolących miejsc, warto wykorzystać olejki rozgrzewające lub zwykłą oliwkę. Chcąc odczuć wyraźną ulgę, należy regularnie masować mięśnie całego ciała

Fotografia: pexels.com

 

Zobacz także: Dlaczego warto pływać? Poznaj zalety ćwiczeń w wodzie

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska