Dieta ketogeniczna: jak komponować zdrowe zbilansowane posiłki?

16/03/2020

 

Dieta ketogeniczna, nazywana też ketogenną, ma wielu zwolenników, jak i przeciwników. To dość kontrowersyjna metoda odchudzania, jednak wielu osobom pomogła już w pozbyciu się zbędnych kilogramów. Dlaczego uznawana jest za kontrowersyjną? Przede wszystkim dlatego, że jest to dieta wysokotłuszczowa. Nie musimy być natomiast specjalistą, żeby wiedzieć, że tłuszcz nie jest najlepszą opcją podczas odchudzania. A jednak! Okazuje się, że dieta ketogeniczna naprawdę może zdziałać cuda.

Dieta ketogeniczna – na czym polega?

 

„Jedz tłuszcz, by spalać tłusz” – to główne motto osób, które decydują się na dietę ketogeniczną. Polega ona bowiem na tym, że spożywamy dużą ilość tłuszczu, jednocześnie ograniczając w naszym menu wszelkiego rodzaju węglowodany, w tym cukry. Według zasad, tłuszcze powinny stanowić aż 80-90 procent naszej diety, natomiast węglowodany i białko zaledwie 10 procent. Dzięki temu zmniejszamy nasze poczucie głodu, co może przełożyć się na mniej posiłków w ciągu dnia, a co za tym idzie – zmniejszenie wagi.

 

Dieta ketogeniczna ma wiele zalet. Może sprawić nie tylko, że schudniemy i będziemy cieszyć się piękną sylwetką, ale również może korzystnie wpłynąć na nasze zdrowie. Podpowiadamy, jakie są jej zasady i do kogo tak naprawdę jest skierowana.

 

Dieta ketogeniczna – dla kogo?

 

Dieta ketogeniczna przede wszystkim kierowana jest do osób, które chcą schudnąć. Dzięki dużej ilości tłuszczu w codziennym jadłospisie i ograniczeniu węglowodanów oraz białka, nasza waga może spadać bardzo szybko.

Jednak nie tylko osoby, które chcą szybko stracić na wadze, powinny się zdecydować na tego typu żywienie. Na tego typu dietę powinny zdecydować się także osoby zmagające się z insulinoopornością, a także cierpiący na padaczkę i stany lękowe.

 

Każdą dietę warto skonsultować z lekarzem lub dietetykiem. Więcej informacji na temat diety ketogenicznej możecie znaleźć także na stronie ketowariatka.pl. Tam też otrzymacie porady związane z tego typu dietą i pomoc w jej utrzymaniu.

 

Dieta ketogeniczna – zasady i produkty

 

Na diecie ketogenicznej powinniśmy sięgać po produkty, które mają dużą zawartość tłuszczu, ale jak najmniej przetworzone. Dlatego też warto sięgać po prawdziwe masło, orzechy, awokado, smalec i olej kokosowy. Menu powinno być bogate także w mięso, przede wszystkim czerwone oraz w tłuste ryby.

 

Unikajmy natomiast wszelkich tłuszczów przetworzonych. Wybierajmy mięsa i jaja dobrej jakości, ze sprawdzonych hodowli. Wystrzegajmy się natomiast margaryny. Węglowodany mogą pochodzić od warzyw i owoców.

Lista produktów, które powinny się znaleźć w naszym menu:

  • Mięso – wołowina, wieprzowina, dziczyzna, drób, jagnięcina.

  • Ryby – makrela, łosoś, sardynki, dorsz, wszystkie owoce morza.

  • Tłuszcze – smalec, olej kokosowy, masło, oliwa z oliwek.

  • Jajka.

  • Warzywa o niskim indeksie glikemicznym, m.in.: szpinak, jarmuż, brokuł, brukselka, szparagi, cukinia, kapusta, pieczarki.

  • Owoce o niskim indeksie glikemicznym, m.in.: awokado, truskawki, maliny, czereśnie, grejpfrut, agrest, czarna porzeczka.

  • Nabiał – przede wszystkim produkty pełnotłuste.

  • Orzechy.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska