5 porannych nawyków, które warto przyswoić, by dobrze zacząć dzień!

10/04/2019

 

Początek dnia dla każdego jest szczególnie trudnym momentem. Jednak warto dobrze go zacząć, gdyż wpływa on na cały późniejszy dzień. Oto 5 porannych nawyków, które można wyrobić, by każdy poranek był dobrym startem!

Ustawianie nowych drzemek, zwlekanie się na siłę z łóżka, wyjście z domu bez śniadania, stres i pośpiech… Skądś to znasz? Jeśli tak, spróbuj włączyć do swoich porannych czynności tych 5 nawyków, które pomogą ci z radością oraz energią wejść w nowy dzień.

 

1. Wstań z pierwszym budzikiem

 

Wiem, wiem – nie jest to łatwe. Szczególnie, gdy nie funkcjonujesz zgodnie ze swoim rytmem dobowym i jesteś sową, a rano trzeba wstać do szkoły lub pracy. Jednak nastawianie kilku drzemek nie wpłynie na ciebie pozytywnie. Przez te 5-10 minut zazwyczaj zdążysz zasnąć, po chwili zaś znów jesteś wyrywany przez budzik z – rozpoczętej już – fazy snu. Takie nagłe wybudzenia bardzo źle wpływają na organizm.

 

2. Zrezygnuj z picia kawy na dzień dobry

 

Kiedy wreszcie wstaniesz z łóżka pierwsze kroki kierujesz w stronę kuchni, by zrobić sobie kawę? To błąd! Po pierwsze – picie kawy na czczo negatywnie wpływa na żołądek, po drugie – już po jakichś dwóch godzinach stracisz energię i znów poczujesz zmęczenie oraz senność. Lepiej więc napić się zielonej herbaty, wody z cytryną, świeżo wyciśniętego soku lub przygotowanego chwilę wcześniej smoothie. W ten sposób dostarczamy sobie potrzebnych witamin, minerałów i dodatkowo nawadniamy organizm. Ponadto owocowo-warzywne smoothie zawiera sporo błonnika, który świetnie działa na cały układ pokarmowy i wspomaga odchudzanie.

 

Zobacz także: Jak rozpocząć dzień pełen energii? 6 wskazówek na udany poranek

 

 

 

3. Wpuść nieco świeżego powietrza

 

Co prawda w okresie zimowym może być to nieco problematyczne, ale zaufaj mi – otworzenie okna i wpuszczenie świeżego powietrza przynajmniej na kilka chwil potrafi zdziałać bardzo wiele. Podobnie jest ze światłem. Rzecz jasna w zimie jest to nieproste, szczególnie, gdy wstajemy wcześnie i zamiast wschodzącego słońca widzimy ciemność za oknem. Mimo to nic nie stoi na przeszkodzie, by uchylić okno, a przy trwającej wiośnie oraz nadchodzącym lecie nie będziemy narzekać na brak porannego światła. Warto korzystać z tej okazji – w ten sposób dotlenisz swoje komórki i dla twojego organizmu będzie to kolejny, wyraźny sygnał, że już wstałeś i halo: pora się obudzić!

 

 

 

4. Zjedz lekkie oraz pożywne śniadanie

 

Dietetycy co rusz przestrzegają przed tym, aby pod żadnym pozorem nie wychodzić z domu bez śniadania. Mam z tym osobiście spory problem, bo choć wiem, że muszę coś zjeść, za nic w świecie nie potrafię w siebie „wcisnąć” nic poza waflami ryżowymi bądź kukurydzianymi, ewentualnie jogurtem z owocami. Dosłownie wmuszam w siebie jedzenie. Rano bowiem mam bardzo ściśnięty żołądek i podczas jedzenia czegokolwiek odczuwam dyskomfort. Mam jednak świadomość tego, że wyjście do pracy z burczącym brzuchem jest najgorszym rozwiązaniem z możliwych. Warto zatem sięgnąć nawet po jakiś owoc, małą kanapkę, jogurt czy cokolwiek innego – wtedy pobudzisz swój organizm od wewnątrz.

 

5. Weź prysznic

 

Jeśli żaden z powyższych pomysłów nie sprawił, że choć trochę się obudziłeś, to być może prysznic spowoduje, że wreszcie staniesz na nogi. Pamiętaj jednak o tym, aby nie był on zbyt ciepły, gdyż dodatkowo rozleniwi. Lepiej ustawić letni a nawet chłodny strumień wody. Taki prysznic działa nie tylko pobudzająco, ale także ujędrni nasze ciało.

 

Na koniec warto pamiętać o jednym – uśmiechu! Żaden nawyk nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli nie wyjdziemy z domu z dobrym nastawieniem. Dobrego dnia!

 

Zobacz także: Zdrowe śniadania przez cały tydzień!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska