28 dni do lepszego życia, 28 dni do bikini body z Kaylą Itsines [recenzja]

 

Zaraża uśmiechem i pozytywnym nastawieniem. Trenuje ludzi na całym świecie przez internet, zmieniła już niejedno życie. Rewolucyjna książka Kayli Itsines nareszcie jest dostępna w polskich księgarniach.

28 dni do Bikini Body. Żyj aktywnie. Jedz zdrowo. Kochaj siebie” Wydawnictwa Znak podbije rynek książkowy w Polsce – czuję to. Po raz pierwszy wydana w Polsce książka popularnej trenerki personalnej już jest na wysokiej 4. pozycji względem popularności książek o zdrowiu i diecie i sprzedaży na empik.com.

 

Kto to jest Kayla Itsines?

Kayla Itsines to australijska trenerka personalna greckiego pochodzenia. W tym roku mija 10 lat, odkąd zaczęła swoją przygodę z fitnessem. Zaledwie cztery lata temu zaczęła prowadzić bloga, a dzisiaj jest prawdziwą gwiazdą social mediów – na samym Instagramie obserwuje ją ponad 9,1 miliona osób, a prawie 18,8 miliona na Facebooku. Stworzyła rewolucyjny program BBG (Bikini Body Guide), który w założeniu ma nie tylko poprawić wygląd Twojej sylwetki i Twoje jedzenie, ale też zmienić myślenie na temat zdrowego stylu życia oraz sprawić, że będziesz się dobrze czuła we własnej skórze. To jest właśnie sekret sukcesu Kayli – nawołuje do zmian, które pozostaną nawykami na zawsze, a nie tymczasowych „diet cud”, których wyniki są krótkotrwałe.

Zobacz także: Królowe YouTuba, czyli fit vlogerki, z którymi warto ćwiczyć

 

BBG program

„28 dni do Bikini Body…” to 400-stronicowa niemal encyklopedia (ze względu na rozmiar) zdrowego jedzenia i ćwiczeń. Wprowadzenie stanowi kilkanaście stron z wyjaśnieniem autorki, czym jest bikini body, jak wprowadzić pozytywne zmiany, a najpierw czym one właściwie są i co możesz dzięki nim osiągnąć. Dalej znajduje się cały rozdział o tym, czym jest i jak rozumieć 28-dniowy plan posiłków Kayli, dlaczego zdrowe odżywianie jest ważne oraz o makroskładnikach, mikroelementach, superpokarmach i alergiach. Następnie gwóźdź programu – plan posiłków.

 

Harmonogram posiłków

Na pewno nie raz spotkałaś się z ułożonym planem posiłków przez blogerkę czy/i dietetyka. Z historii moich koleżanek wiem, jak trudno trzymać się takich diet z prostego powodu – nie zawsze są dopasowane do naszych smaków i trybu życia (w sensie czasowym), są zbyt rygorystyczne i nie zawsze są urozmaicone. Plan posiłków Kaily Itsines to elastyczny 28-dniowy plan z tak dużym wyborem potraw, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie i dostosuje posiłki pod siebie. Elastyczność – tę właśnie cechę zarówno sama autorka, jak i ja jako czytelnik, uważamy za najważniejszą. Nie zawsze możesz siedzieć w kuchni choćby godzinę, a kiedy indziej możesz nawet pół dnia. Dzisiaj masz na coś ochotę, jutro tego nie tkniesz i nic na to nie poradzisz. Kayla wychodzi naprzeciw takim sytuacjom i stworzyła plan, który w pełni możesz dostosować do siebie.

Zobacz także: Codzienne nawyki, które warto w sobie wyrobić

 

W książce oprócz samego planu znajdziemy też mnóstwo porad praktycznych: jak przygotowywać posiłki, co jest niezbędne w kuchni, jak przygotowywać warzywa i wiele, wiele innych. Ponadto jest „kilka” słów o ziołach, olejach, mrożonkach… Można wymieniać i wymieniać, ale trzeba to zobaczyć samemu. Kolejny krok to dokładnie 283 strony przepisów i tak pięknych zdjęć, że od razu chciałoby się je zjeść i momentalnie marzy o pracy fotografa (bo po udanej sesji można by było zjeść te wszystkie pyszności ;)). Plan posiłków zawiera 5 przepisów na każdy dzień – śniadanie, drugie śniadanie, lunch, podwieczorek i kolację. Możliwości są tutaj naprawdę nieograniczone. Na śniadanie możemy zafundować sobie np. zieloną miskę koktajlową lub omlet z nasionami chia, na drugie – sałatkę owocową z orzechami czy truskawki z sosem czekoladowym. Na lunch proponuję gyros z kurczaka z domowym sosem tzatziki albo pikantny wrap z tuńczykiem. Na podwieczorek schrup chleb żytni z ricottą lub krakersy ryżowe z jogurtem miętowym, a na kolację – spaghetti marinara lub tacos rybne. Nie sposób wymienić tu wszystkie przepisy, ale zaufaj mi, że warto się z nimi zapoznać samemu.

Zobacz także: 3 książki o... zdrowym odżywianiu

 

Trening dla początkujących

Na samym końcu książki znajdziemy 28-dniowy plan treningów dla początkujących. Zawiera on treningi na dwa tygodnie, które wykonuje się dwukrotnie w ciąu miesiąca. Do książki dołączony jest plakat z całym planem, natomiast w środku wyjaśnione są wszystkie ćwiczenia krok po kroku. Na kanale Kayli na YouTube dostępne są krótkie filmiki z instrukcjami poszczególnych ćwiczeń. Ćwiczenia nigdy nie były przyjemniejsze.

 

Zapomnij o słowie „dieta”, zapomnij o „głodówkach” i mordęgach na siłowni. Wyrzuć z pamięci wylane poty poprzez aktywności, których nie lubisz. BBG program to przede wszystkim zmiana Twojego myślenia na temat zdrowego odżywiania. To ćwiczenia, które chętnie wykonasz, które są intensywne, lecz krótkie, nie zniechęcają, a wręcz przeciwnie – chce się więcej. A efekty? Wejdź na Instagram Kayli i zobacz zmiany jej klientek. Od razu sięgniesz po matę do ćwiczeń. ;) Sprawdź również, jak zmotywować się do ćwiczeń.

 

Dziękujemy Wydawnictwu Znak za egzemplarz recenzencki.

 

Zdjęcia: Jana Kołodziej

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska