Jak zacząć się zdrowo odżywiać? – 5 prostych porad

 

Ostatnio często napotykam się w sieci na dość popularne memy  „Nie zganiaj winy na Święta, byłaś gruba już w sierpniu” lub „Odstawiłam wagę do kąta i będzie tam stała dopóki nie przeprosi”. Przypadek? ;) Chyba każda z nas reaguje na nie z przymrużeniem oka. Żarty żartami, ale w głowie rodzi się myśl, że może jednak jest w tym trochę racji?

Cóż, prawda jest taka, że nawet się nie obejrzymy, a niedługo będziemy musiały zrzucić zimowe swetry, długie spodnie i wskoczyć w letnie ciuszki. Spokojnie, nie musisz od razu biec na siłownię. Jeśli chcesz w końcu zmienić swój styl życia na zdrowszy, ale nie do końca wiesz, co zrobić, żeby osiągnąć efekty i jednocześnie nie zrobić sobie krzywdy – mam kilka prostych rad dla początkujących:

 

1. Jedz dużo warzyw.

Warzywa zawierają mnóstwo składników odżywczych, które zadbają o Twój organizm, nawet gdy ograniczysz spożywanie innych produktów. Są nieocenionym źródłem witamin i błonnika. I pamiętaj! Każdy posiłek zacznij od zjedzenia warzyw. Nie tak jak mówiła mama „najpierw mięsko, a warzywa możesz zostawić” – nie możesz! Staraj się komponować jak najbardziej urozmaicone menu.

 

 

 

2. Pilnuj regularnych posiłków.

Najlepiej 5 dziennie, co 3-4 godziny. Wszyscy o tym wiedzą, a tak mało osób się do tego stosuje. Dzięki regularnemu odżywianiu się zapobiegasz uczuciu głodu i w efekcie nie opychasz się nadmiarem kalorii.

 

 

3. Unikaj produktów typu „light”.

Zdziwiona? Otóż to jedzenie nie jest ani zdrowsze, ani dietetyczne. Odtłuszczony produkt jest po prostu dosładzany, żeby nam smakował. A przecież nie o to chodzi, bo niepotrzebny cukier też zaczynamy ograniczać, o czym w następnym punkcie.

 

 

4. Ogranicz słodycze, gazowane napoje i fast foody.

To nie koniec świata, a kwestia przyzwyczajenia. Słodycze możesz zastąpić suszonymi owocami, pić pyszne, samodzielnie przygotowane soki zamiast Pepsi, a smażone frytki z Maca zamień na frytki z batatów, marchewek czy selera. Jest tyle możliwości!

 

 

5. Pij dużo wody.

Dorosły człowiek powinien wypijać od 1,5 do 2 litrów wody każdego dnia. Jest niezbędna do usuwania szkodliwych substancji z naszego organizmu. Poza tym mózg składa się z 80% wody, więc przy jej niedoborze jest mniej wydajny, a szkoda…

 

 

Przekonasz się, że stopniowe stosowanie się do tych kilku zasad spowoduje, że nie tylko Ty, ale i Twoi najbliżsi zaczną o siebie dbać. I to bez wielkich, życiowych rewolucji. Ważne, żebyś pamiętała, że zmiany warto wprowadzić na całe życie, a nie tylko na chwilę.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Ostatnie posty
Please reload

RSS Feed

Skontaktuj się z nami

Znajdziesz nas:

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • snapchat dailyvibes
  • YouTube Social  Icon

DailyVibes - kulturalny, lifestylowy portal.
Znajdziesz tu: recenzje filmów, książek i spektakli, zdrowe przepisy, artykuły o zwierzętach, publicystykę, ciekawostki o zdrowiu, urodzie i sporcie.
Codzienna dawka pozytywnych wibracji!

Warszawa, Polska